Amex har tagit bort betalkorten

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Rasmus_Gullberg, 18 April 2018.

Tags:
  1. Niclas.J

Niclas.J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På samma tema så skulle jag för ett tag sedan köpa ett presentkort på en skönhetssalong för att ge bort som present. Innan jag satte i kortet i läsaren så frågade jag den unga kassörskan om kortet accepterades och fick till svar: "Amex? Javisst, självklart gör vi det!" följt av ett brett leende.

Efter två tappra försök utan framgång så bytte jag istället till MC varpå hon då lägger den fantastiska kommentaren: "Du förresten.., vad är Amex för något?"...

Suck...o_O

anjak, Mr.C, Jakob Österberg och 8 andra gillar detta.
  2. Är det fler än mig som inte kommer åt sidan för att se sin spend och sammanställning av periodens eurobonuspoäng hos American Express? (Premium/Elite) Knappen/länken är helt borta för mig.

"Du kan enkelt se hur mycket du spenderat under året på ditt konto. När du har loggat in klickar du på ''Saldo EuroBonus-poäng'' och i högerkolumnen kan du sedan läsa hur mycket du har spenderat under året."

Zniper gillar detta.
  3. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den knappen försvinner emellanåt, sidan är ganska dåligt programmerad. Jag har postat en länk här tidigare, som du kan klicka på som tar dig dit. Är på bussen och har svårt att söka själv men jag vet att jag postat den inom det senaste året.

Mattias Holmén gillar detta.
  4. Xpressen

Xpressen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är borta för mig med, jag har aldrig varit med om det innan.

5. Tyvärr verkar sidan dock vara nere

upload_2018-8-9_10-10-43.png

palmen och Berglund gillar detta.
  6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag provade igår, knappen fanns då kvar men man kom till en sida där det stod att de höll på med uppdateringar av membership rewards-systemet och att det även låg nere för kundtjänst. De kanske har sneglat på SKITs utförandeplanering och inte hunnit färdigt ännu...

Mattias Holmén gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick det meddelandet i förrgår, sedan provade jag igen 2 minuter senare och då gick det.

8. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SEB verkar ha en något underlig policy för det mesta. Så jag är inte förvånad att man har eget sätt att beräkna korträntor på.
    Gick en förhandlingsrunda med samtliga banker förra året vad gäller omförhandling huslånet. SEB hade en väldigt fascinerande tolkning av nya regelverket när man byter bank och har gammalt lån.
    Samtliga andra banker + staten hade samma uppfattning om allt från amortering, värdering och bankbyte. Inte SEB inte, de körde helt sitt eget race.

Så jag har inga dubier mot SEB inte.
    Kommer hur som helst inte byta ut mitt A'x mot deras kreditkort förrän de tvingar mig.

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De tvingade mig typ att skaffa deras kreditkort, eftersom jag fick lägre boränta då. Men jag har aldrig brytt mig om att ens aktivera det där kortet. Tror jag slängde det direkt när jag fick det...

10. Saldo är tillbaka och jag kan se mina kära poäng igen.

Lounge Lizard och ekf gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!