Amex har tagit bort betalkorten

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Rasmus_Gullberg, 18 April 2018.

Tags:
  1. Rasmus_Gullberg

Rasmus_Gullberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte sett att någon skrivit om detta än men jag upptäckte idag att Platinum, Gold Card och Green Card som har varit betalkort nu har ersatts av uppdaterade versioner som är kreditkort. Jag skaffade ett Gold Card för ca en månad sedan och fick ett betalkort men nu verkar det alltså ha ändrats så troligtvis skedde det 1 april.

Nya Platinum
    Nya Gold Card
    Nya Green Card

De har i samband med detta gjort en ganska stor förändring av poängintjäningen:

Annars verkar det inte ha ändrats så mycket vad jag kan se.
    De har även dragit igång en ny kampanj där de bjuder på 3 månader.

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant med 3 poäng per krona i utländsk valuta för Gold och Platinum. 100 kr ger då 300 MR och med nuvarande kurs för växling till Eurobonus (11:1) ger det drygt 27 poäng per hundralapp i utländsk valuta. Det är ju bättre än med Amex Elite. Eller har jag missat något? Annat växlingspåslag?

3. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    paronsson gillar detta.
  4. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jäklar vad skönt att jag ansökte och fick Platinum Betalkort för några veckor sedan då!

Rasmus_Gullberg gillar detta.
  5. Varför, hade det inte varit bättre att få det nyare kortet med högre intjäning? Jag ansökte och vart beviljad 31 mars och fick ett av de äldre korten.

Edit: kom på att du kanske var ironisk

Last edited: 18 April 2018
  6. ldmnt

ldmnt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beställde Platinum för några dagar, fått kortet. Hur ser jag om det är betalkort eller kreditkort?

7. Rasmus_Gullberg

Rasmus_Gullberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3793 är nya korten (kredit) och de gamla börjar på 3757.

8. ldmnt

ldmnt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, smart. Fick det gamla kortet även jag

9. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite otydligt om det nya bonussystemet gäller även det gamla Platinumkortet. Förmodligen är det inte så - men kan ej se det bekräftat. Någon?

10. Jag tycker det är ganska tydligt att det skiljer i bonusprogrammet baserat på kortnummer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!