Senaste nytt

Amex försäkringsvillkor

Tonton

Medlem
Jag glider på en räkmacka med min mors Platinum, men kommer troligtvis rekommendera henne att säga upp kortet. Ej värt att ha både Elite+Platinum med nya ändringen.
 
Last edited:
Jag undrar hur många kunder de kommer att tappa på detta och om det är något de räknat med? Spontant känns det som en ändring som de hoppats ingen skulle märka.
 
Tyvärr inte så många kunder skulle jag tro, vi som är upprörda här är en liten nisch inom en nisch, inte många som skulle kunna tänka sig att ha flera olika kort med så höga avgifter.

Sant men samtidigt så ger ett tapp på kanske 100 medlemmar härifrån en indikation inform av förlorande kortavgifter på 600,000kr/år samt förhoppningsvis 100 feedback underlag till kundtjänstansvarig.

Jag tror inte det har någon direkt effekt förutom att dom eventuellt kommer se över hur dom kommunicerar framöver. Kan man hoppas.
 

agehall

Medlem
Sant men samtidigt så ger ett tapp på kanske 100 medlemmar härifrån en indikation inform av förlorande kortavgifter på 600,000kr/år samt förhoppningsvis 100 feedback underlag till kundtjänstansvarig.

Jag tror inte det har någon direkt effekt förutom att dom eventuellt kommer se över hur dom kommunicerar framöver. Kan man hoppas.
Frågan är inte vad AmEx förlorar i intäkter utan hur deras vinst påverkas. Vi här är ganska bra på att utnyttja allt till max (och gärna lite till) samtidigt som vi betalar våra kreditkortsfakturor i tid. Jag är inte övertygad om att det blir en dålig affär för AmEx.
 
Frågan är inte vad AmEx förlorar i intäkter utan hur deras vinst påverkas. Vi här är ganska bra på att utnyttja allt till max (och gärna lite till) samtidigt som vi betalar våra kreditkortsfakturor i tid. Jag är inte övertygad om att det blir en dålig affär för AmEx.

Nej så må vara, min poäng var bara att jag inte tror det går dom obemärkt förbi, att dom har agerat fel i denna fråga.
 
Toppen