Amex försäkringsvillkor

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Silverfux, 2 Oktober 2018.

1. Gus

Gus Medlem

Jag bokade resan före strejken officiellt började. Men bokade resan när det redan var strejkvarsel. Gäller det då tror ni?

2. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mest troligt inte. Men kolla absolut på måndag.

Gus gillar detta.
  3. Gus

Gus Medlem

Åker hem imorgon söndag så går inte.

4. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi bokade långt före varsel så försäkringen gäller för oss. Det jag tycker är lite oklart är vad som ersätts, men jag är kanske lite semesterseg. Ersätts man max med 2000kr per försäkrad vid inställd hemresa?
    Vad kan man använda summan till? SAS ersätter bara hotell upp till 250€ natten. Räcker ju inte till bra hotell i storstad ;)

5. mha321

mha321 Medlem

Det blir nog extra svårt att argumentera för att den skulle betyda det när de har en *annan* punkt i samma lista som explicit pratar om krig eller överhängande risk för krig.

Hade den inte funnits hade det kanske gått att argumentera.

Tonton gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan är det inte så vanligt att krig förannonseras med ett datum. Stridsåtgärd är det vedertagna begreppet för strejk, lockout, e t c.

Tonton och Jane Insane gillar detta.
  7. Tonton

Tonton Medlem

Då har jag lärt mig någonting nytt :)

8. pedantic

pedantic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste dubbelkolla med fellow BC-are om Amex Platinum Reseförsäkringen och vad som gäller för betalning med extrakortsinnehavarens kort.

På "läs mer om förmånen" finns följande intro text; "Reseförsäkringen täcker dig och din närmaste familj samt dina extrakortmedlemmar och deras närmaste familj under resor som är betalda med ditt Platinum."

Tolkar det som att resan måste betalas med huvudkortsinnehavarens kort för att reseförsäkringen ska gälla, samtidigt så verkar det som i "fullständiga försäkringsvillkoren" (under punkt 1.2) att en extrakortsinnehavare är likställd med huvudskortsinnehavaren.

Någon som har koll på vad som gäller? Hoppas det är den senare tolkningen så vi inte behöver boka om en resa som betalades av Mrs pedantic. :eek:

9. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är fel. Alla extrakorten är kopplade till samma faktura, låt vara specificerat per kort, men allt debiteras samma ”konto”. Det spelar ingen roll vilket av korten som använts för själva betalningen när de är kopplade till samma huvudkort.

Jane Insane, pedantic, Gus och 1 annan gillar detta.
  10. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det även kopplade guld? Har inte plockat ut något sådant än men kan vara aktuellt snart.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!