AMEX försäkring vid sjukdom på resenär

Diskussion i 'Kreditkort' startad av WTP, 20 Februari 2018.

1. Premien på hemförsäkringen har inte påverats för mig efter skada. Jag har LF.

2. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det där stämmer inte riktigt (i mitt fall iaf)
    Jag hade bokat mig + 2 på en resa där en nära anhörig ( som inte skulle vara med på resan ) blev allvarligt sjuk. Dennes läkare skickade mig ett intyg som jag sen skickade direkt till AmEx/Solid. Pengarna blev återbetalade till mig. Jag hade bokat allas biljetter med mitt AmEx Gold

3. enlunda

enlunda Medlem

Här har du den på Engelska

Bifogade filer:

Mattias Holmén och Dr. Miles gillar detta.
  4. Så här skrev Solid försäkringars handläggare EFTER jag har bifogat originalläkarintyget från läkaren.
    Det här är vår mailkommunikation mellan mig och Solid.

5. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt, för mig gick det som sagt bra med det läkaren skrev. Dom kanske har ändrat? Jag gjorde detta för ca 2 år sedan.

Edit: Kollade mail historiken och såg då detta "Vi har valt att ersätta dig utan att komplettera ditt läkarintyg" Så dom gjorde kanske bara ett undantag.

Last edited: 21 Februari 2018
  6. Vårt sista ärende var ca 1 år sedan. (mars 2017)

7. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Se min edit i ovan inlägg @Dr. Miles , dom gjorde nog bara ett undantag den gången. Är som du säger, man behöver använda "deras" mall.

8. Herr Sjödin

Herr Sjödin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mer OT:
    Den enda gången jag gjort ett försäkringsanspråk på Amex:s reseförsäkring så begärde de faktiskt inte att jag skulle skicka in något alls. Dock rörde det sig bara om ett läkarbesök där kostnaden landade på ca 150€. Räckte med anmälan via telefon och sen satt pengarna på kontot någon vecka senare. Väldigt smidigt.

9. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var hos läkaren förra veckan i USA, Amex ersatte läkarbesök, taxi och medicin utan några problem. Fick bif kvitto och dokument. 9500kr

MrDollar gillar detta.
  10. När vi hade vår hemförsäkring från If, premien året efter gick upp när vi använde reseförsäkringen från hemförsäkring.
    Vi hade inget annat skadeärendet under det året.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!