Senaste nytt

AMEX försäkring hur man går in i väggen.

ACervin

Medlem
Kan också inflika att enklare ärende typ försenat bagage inte har varit några problem med AmEx (gold) vid de två tillfällen jag utnyttjat det
 

Moco

Medlem
Många här går ur sin väg för att höja American Express till skyarna. Jag förstår inte överhuvudtaget hypen med AmEx. Har varit kund i många år men tycker att de, i jämförelse med andra kortutgivare i min plånbok, är absolut sämst. Kundservice är påklistrat trevlig, men klarar sällan av att göra något rätt. De få gånger det har gällt försäkringsärenden så har det fungerat mycket dåligt. Jag har visserligen fått ersättning, men Solid är långsamma, slarviga och inkonsekventa. I mina ögon är vilken hemförsäkring som helst bättre. Är inne på min sista kalendermånad nu och kommer definitivt att säga upp mitt kort sedan. Man får tycka vad man vill, men betalar man tusentals kronor för sina kort ska det vara värt något. Så försäkringsargumentet som fördel till AmEx känns inte relevant...och med de ständiga försämringarna i övrigt så ser jag nu så få fördelar att det är värt att behålla alls.
 

johansch

Medlem
Hur många av BC.se-medlemmarna behöver (av likviditetsskäl) egentligen en reseförsäkring för något annat än sjukvård utomlands (som ju kan bli ungefär hur dyrt som helst)?

Varför skulle Amex vara så dumma att de sätter upp villkor och praktiska rutiner så att kunderna i genomsnitt får mer tillbaka än vad de betalar? Fast det är klart, man kan ju se det som ett lotteri/hasardspel där man betalar extra för spänningsmomentet... :)
 

Moco

Medlem
Varför skulle Amex vara så dumma att de sätter upp villkor och praktiska rutiner så att kunderna i genomsnitt får mer tillbaka än vad de betalar?

Det handlar väl inte om att man förväntar sig att få tillbaka mer än vad man betalar? Det handlar väl mer om att faktiskt få den service man betalat för. Hur deras interna upplägg för att få det att gå runt ekonomiskt är jag som kund, oavsett företag, relativt ointresserad av. Majoriteten av kortinnehavarna behöver väl aldrig utnyttja försäkringarna, vilket gör att det allt som oftast är en plusaffär för AmEx.

Ett utlägg för ett sjukhusbesök kan ju kosta långt mycket mer än kortets årsavgift. Utger man sig då ständigt om att ha en av marknadens bästa reseförsäkringar som täcker både det ena och det andra så ska det väl fungera, punkt slut. Det är ju just det som de ständigt tjatar om, hur bra de löser saker och ting. I praktiken är de ju ganska dåliga. Ur den synvinkeln ska väl rutinerna för ett claim fungera så pass smidigt så att det hela inte upplevs som ytterligare en olycka. Men AmEx/Solid har där varit det krångligaste bolag som jag har haft att göra med i det avseendet.
 
Last edited:

TCB

Medlem
Jag har enbart positiv erfarenhet av AMEX. Jag tycker att servicen är riktigt bra och att de alltid anstränger sig till sitt yttersta. "Påklistrat trevlig" ? Ja, det är väl ingen genuin vänskap som byggs upp men så är väl egentligen all service. De gör bara sitt jobb på andra sidan.

Jag har dock samma sak som dig att säga om Solid Försäkring. Det är det sämsta bemötandet och i särklass mest byråkratiska handläggningen som jag har någonsin fått, Skatteverket inräknat. Ovärdigt ett företag som AMEX att ha Solid Försäkring som underleverantör.
 

Valley

Medlem
Haft god hjälp av Ax försäkring genom åren. Men nu måste jag ta och kolla upp vad som gäller för Corp. Card-försäkringen. Anledningen att jag tog den var att alla blev medförsäkrade. Nu ser det ut som man även där ändrat till i princip familjemedlemmar.
Om det är så så tror jag, jag fimpar det
 

Valley

Medlem
Oj… Folksam som alternativ för hemförsäkring. Är du säker stewi…… på att du skrivit rätt :p

Har annars nästan samma upplägg som dig.
1. Hem och Sjuk- & Olycksfall 1 - Trygg H
2. Bil - Ligger i IF
3. Sjuk- & Olycksfall samt vård - Cardif
4. Avbrotts och inkomstskydd - Via Movestic som tillägg till olika pensionsförsäkringar/upplägg
 

TCB

Medlem
Kanske lite OT men jag har faktiskt också positiv erfarenhet av Folksams hemförsäkring. Har även bil och mc där och det har fungerat fint. Sett till en stor kundundersökning som jag läste så hamnar If, Folksam och Trygg Hansa ganska lika. Bottenplatsen fick Solid Försäkring med all rätt. De betalade ut absolut minst procentuellt sett och hade flest klagomål. Postar länken om jag kan finna den åter.
 
Toppen