Senaste nytt

AMEX försäkring hur man går in i väggen.

agehall

Medlem
På dem bara och lycka till - du kan behöva det...

Det är ju trist att man ska råka ut för sådant där. AmEx i sig är ju faktiskt inte alls så tokigt, men om de har taskiga underleverantörer kan det ju ändå försämra upplevelsen så pass att det inte är värt det.
 

Stefan62

Medlem
Det här är ett sätt som ibland används för att trötta ut kunder, så att de ger upp - hänvisa hit och dit och skylla på att utan blankett går det inte, etc...

Jag har ingen erfarenhet av just den typ av ärende som Du beskriver, men det brukar ordna till sig på slutet... "trägen vinner" - fast man blir rejält trött och frustrerad plus att det tar tid. Tjafsa lite med AMEX kundtjänst så kanske Du får 1200:- på MediaMarkt, Plantagen eller något annat, MEN ge Dig inte förrän Du är nöjd - det är enda sättet för dem att förstå!

Stödjer Dina ansträngningar helhjärtat och väntar på uppföljning!

Kundservice/kundvård kan ibland vara svårt - särskilt om man är fel person på rätt plats :)...
 

Matsson

Medlem
Hej igen !
Vill upplysningsvis meddela att en arbetsintensiv måndag passerat utan någon som helst återkoppling från AMEX/SOLID/ACE.
Månne beror detta på att ansvariga tjänstemän haft en ansträngande golfhelg och behöver vila, eller(mest troligt) att dom enligt Stefan62´s lysande teori avser trötta ut mej.
Tänker vänta till onsdag/torsdag innan jag tar kontakt. Funderar på en ödmjukt tacksam hållning för att sedan verbalt vända och slå till med kraft..........
Kanske kan man erbjudas saftig voucher i taxfreen ZRH i väntan på BKK med swiss i C 15 juni.(knappast troligt men ändå.....)
Fortsättning följer....
 

ALU

Medlem
På dem bara! Det blir intresant att se hur de hanterar det hela. Att strutsa och ducka för ansvaret känns inte helt seriöst och då hoppas jag Amex säger ifrån. Solid/Ace är ju som sagt bara en underleverantör och som Amex kund vill ju jag veta om det som lovats hålls.
 

andreijas

Medlem
Hej igen !
Vill upplysningsvis meddela att en arbetsintensiv måndag passerat utan någon som helst återkoppling från AMEX/SOLID/ACE.
Månne beror detta på att ansvariga tjänstemän haft en ansträngande golfhelg och behöver vila, eller(mest troligt) att dom enligt Stefan62´s lysande teori avser trötta ut mej.
Tänker vänta till onsdag/torsdag innan jag tar kontakt. Funderar på en ödmjukt tacksam hållning för att sedan verbalt vända och slå till med kraft..........
Kanske kan man erbjudas saftig voucher i taxfreen ZRH i väntan på BKK med swiss i C 15 juni.(knappast troligt men ändå.....)
Fortsättning följer....

Eftersom även du borde vara försäkrad där, se då till att du får ersättning på en gång för ditt blodtryck och brustna blodkärl...
Gud förbjude - men ponera att någon verkligen avlider pga något sånthär - isf borde motparten ställas tillsvars för dråp...ev mord då de avsiktligen försvårar...lite OT men en tanke som slog mig :)
 

Matsson

Medlem
Strålande förslag från andreijas! Borde kanske kontakta3-4 läkare, simulera stroke & infarkt samt avsluta med att kräva 7-siffrigt........
 

Matsson

Medlem
Skämt åsido, Jag är egentligen inte intresserad av ekonomisk kompensation för egen del,skulle gärna skänka densamma till något vällovligt..Däremot börjar jag bli smått nyfiken på hur Amex väljer att lösa detta,samt hur de förklarar upphandling/uppföljning av underleverantörer/partners.
 
Last edited:

Paby

Medlem
Låter jobbigt Matsson men skönt att dottern fått god vård iaf! Måste säga att jag inte alls delar erfarenheterna av ACE här. Jag har utmärkta erfarenheter och har sällan blivit nekad ersättning i alla mina claims jag tagit till dom.

Kan du ge lite mer bakgrund till varför din dotters personnummer inte finns i datorn?
Har du skickat in dom vanliga claimsblanketterna och fått nej eller vad är det du försöker få uträttat över telefon?
 

Matsson

Medlem
Problemet är överföringen mellan solid och ACE.Vi har ju ingen direkt försäkring i ACE, då de är underleverantör till Solid/Amex. Dotters akutförsäkring fungerar utmärkt, men för den händelse dotter har men/obehag efter 360 dagar inträder framtida men/sveda/värk. Det hade för mej varit naturligt om Solid även hanterat denna del. Så icke fallet och överföring till ACE måste ske via AMEX. Ett moment 22 infinner sig då ACE personal vid mina samtal varit okunniga om deras samarbete med Solid/Amex. Dock har jag idag fått samtal av Solid som beklagat att jag "hamnat mellan stolarna" och omedelbart åtagit sig att vidarebefordra alla underlag till ACE av den händelse dotter Matsson skulle behöva utnyttja denna del av försäkringen. Dock vill jag ha en förklaring på varför två olika bolag hanterar samma försäkring genom AMEX:
 
Toppen