Amex Eurobonus prishöjning och hyrbilsförsäkring?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Karim, 1 Januari 2020.

1. Karim

Karim Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Prishöjningen som nu sker 2020/01/01 är inte längre någon större nyhet för de allra flesta. Men jag kan inte hitta de nya villkoren som även ska innehålla hyrsbilförsäkring? Ska boka hyrbil idag och tänkte att det vore passande att läsa på :)

Någon som vet? Tack på förhand!

2. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag läste mig till att villkoren skulle publiceras på amex tidigast idag. Sannolikt dröjer det till imorgon alt måndag.

Karim gillar detta.
  3. Krotan

Krotan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag tolkar texten rätt så gäller försäkringen också om du är på resa i Sverige och har en flygning eller övernattning bokat på en annan ort än där du bor.

Last edited: 2 Januari 2020
  5. Tonton

Tonton Medlem

Exakt samma som på Amex Platinums försäkringsvillkor. Inga konstigheter.

6. mha321

mha321 Medlem

Dock fortfarande rätt dålig täckning. Gäller alltså inte om man åker tåg (ytterligare en anledning att välja bort SJ alltså). Eller om man genomför själva resan med hyrbilen (om man inte också bokar ett hotell, utan tex reser över dagen)

7. Tonton

Tonton Medlem

Korrekt.

Jag tror de flesta av oss håller med dig om det. Det finns en anledning till att jag fortsatt har kvar min I4CH-försäkring. Alltid försäkrad oavsett.

WarrenBuffett gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Japp det blir nog till att ha kvar det. Var kanske naivt att hoppas på något bättre med en ändå rätt rejäl avgiftshöjning. (Hade jag haft bättre koll på vad reglerna var på Platinum hade jag antagligen blivit mindre förvånad)

9. Krotan

Krotan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt så. Med hemmaplan menade jag där jag bor (Stockholm). Äger ingen bil så hyr ofta där och kör, men inte kombinerat med hotell.
    Sorry för otydlighet i min definition.
    Då gäller alltså inte försäkringen iaf. Kanske helt väntat, men ganska kass ändå.
    Nyfiken fråga: Varför begränsa det så?

Blir till att behålla separat försäkring mao...

obs gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Jag tror svaret är så enkelt som: Det är en reseförsäkring inte en "vardagsförsäkring"

Dreamliner och Berglund gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!