Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

Bamse35

Medlem
Omöjligt att efterregistrera för denna kampanj enligt både chatten och kundtjänst. Jag hade ingen aning om att jag inte var registrerad för e-postutskick innan någon skrev om det här på sidan. Känns ju riktigt orättvist och illa skött av Amex att detta inte går att ordna i efterhand kan jag tycka...

Riktigt dåligt av Amex att utesluta kunderna som INTE vill bli bombarderade med email trots att de ändå är lika goda kunder. Jag brukar alltid välja bort all form av kommunikation från diverse företag/tjänster. Nu hade jag ren tur att jag fick mailerbjudandet från Amex, har väl missat av avregga mig från utskicken. Men jag lider med er som inte fick erbjudandet.
 

Senator

Moderator
Riktigt dåligt av Amex att utesluta kunderna som INTE vill bli bombarderade med email trots att de ändå är lika goda kunder. Jag brukar alltid välja bort all form av kommunikation från diverse företag/tjänster. Nu hade jag ren tur att jag fick mailerbjudandet från Amex, har väl missat av avregga mig från utskicken. Men jag lider med er som inte fick erbjudandet.

Om vi antar att hela världen inte läser Businessclass.se, hur skall då en AMEX-kund få information om olika kampanjer om medlemmen inte vill ta emot information? Jag tycker detta är ett klockrent exempel av quid pro quo: jag får din kontaktinformation i marknadssyfte, du får bra erbjudanden av mig. Jag har personligen inte upplevt AMEX som särskilt spammande.
 
Så betalningar via t.ex Billhop är alltså undantagna, eller tolkar jag det fel?

EDIT: Syftar på följande utklipp från villkoren "Ej heller transaktioner som betalas via tredje part."

Ställer mig också den frågan. Räknas alltså inte spend från Betalo eller Billhop? Tänker på Räkningar i sig, köper om de är kontoöverföringar som också kan göras med samma bolag.....
 

Doctor-X

Medlem
Så betalningar via t.ex Billhop är alltså undantagna, eller tolkar jag det fel?

EDIT: Syftar på följande utklipp från villkoren "Ej heller transaktioner som betalas via tredje part."

Tror Billhop/Betalo kommer fungera precis som vanligt och räknas, samma diskussion brukar uppstå vid kampanjhelgerna med SAS MC pga kontantuttags-beteckningen. Ska betala lite räkningar med dem i veckan som borde landa på en 15.000kr, kan återkomma med feedback.
 

Bamse35

Medlem
Om vi antar att hela världen inte läser Businessclass.se, hur skall då en AMEX-kund få information om olika kampanjer om medlemmen inte vill ta emot information? Jag tycker detta är ett klockrent exempel av quid pro quo: jag får din kontaktinformation i marknadssyfte, du får bra erbjudanden av mig. Jag har personligen inte upplevt AMEX som särskilt spammande.


Jag förstår din sida av argumentet och det är förmodligen den argumentationen som Amex nu lutar sig tillbaka på.

Men för att ge dig min syn på det, alltså från en lojal kund som betalar dyrt för produkten, så vill jag inte att gränsen för en "vip" kund eller ej skall gå vid någonting så osmakligt vid att behöva bli störd på sin fritid - vilket reklamutskick är. Nu har vi ju alternativet att avregga oss från detta, allt väl så långt. Men att då "straffa" de som värnar om sin privata tid tycker jag i alla fall är osmakligt. Notera nu att jag inte "rantar" personligen då jag fått erbjudandet, men det är principen jag tycker är dålig och jag uttrycker bara mitt stöd för dem som drabbades av Amex "quid pro quo" mentalitet som du, förmodligen korrekt, kallade det.
 

Robert flysas

Moderator
Har inte fått någon information annan än den i denna tråd. Väntar med spänning, men är det för bra för att vara sant?
D550FF51-D2AE-450B-878F-27E0309180E3.png
 

McFace

Medlem
Om vi antar att hela världen inte läser Businessclass.se, hur skall då en AMEX-kund få information om olika kampanjer om medlemmen inte vill ta emot information? Jag tycker detta är ett klockrent exempel av quid pro quo: jag får din kontaktinformation i marknadssyfte, du får bra erbjudanden av mig. Jag har personligen inte upplevt AMEX som särskilt spammande.

På sätt och vis så har du ju inte fel, men det känns lite snopet att "straffas" på det här sättet. Speciellt för undertecknad som ändrade inställningarna när det snackades om detta första gången men då var det alltså redan för sent!

I tillägg går det ju att poängtera att de har en rätt dålig beskrivning av vad man tackar ja och nej till vad gäller marknadsföring:

upload_2020-6-2_14-19-6.png


Jag är intresserad av kampanjer. Jag är inte intresserad av uppgraderingar eller extrakort.

Lite krystat.
 

Johans00

Medlem
På sätt och vis så har du ju inte fel, men det känns lite snopet att "straffas" på det här sättet. Speciellt för undertecknad som ändrade inställningarna när det snackades om detta första gången men då var det alltså redan för sent!

I tillägg går det ju att poängtera att de har en rätt dålig beskrivning av vad man tackar ja och nej till vad gäller marknadsföring:

Visa bifogad bild 109676

Jag är intresserad av kampanjer. Jag är inte intresserad av uppgraderingar eller extrakort.

Lite krystat.

Det här tyckte jag var intressant, står ganska långt ner i mailet.

''Vill du i fortsättningen inte få erbjudanden från American Express via e-post, vänligen logga in på ditt konto via americanexpress.se/valavmarknadskommunikation för att göra ditt val. Din begäran aktiveras inom 6–8 veckor.''

Kan man tolka det som att det är likadant åt andra hållet och att man var tvungen att aktivera marknadskommunikation för två månader sedan för att vara säker på att få erbjudandet?
 
Toppen