Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

Fredrik

Medlem
Finns det någon annan bekräftelse av detta än att någon sagt det i chatten?

Kom inte här och var realistisk. Det är ganska komiskt med folk som intecknat bonus redan innan någon info kommit.

På samma forum där man gärna idiotförklarar kundtjänst har det nu kommit "rätt" info men då är det något heeelt annat.
 

Hachans

Medlem
Kom inte här och var realistisk. Det är ganska komiskt med folk som intecknat bonus redan innan någon info kommit.

På samma forum där man gärna idiotförklarar kundtjänst har det nu kommit "rätt" info men då är det något heeelt annat.

kundtjänst gör lite som de vill.

De erbjöd mig dubbla poäng idag på Platinum trots att det är en helt automatisk kampanj. Sydde upp det som en stor deal.
 

Atom

Medlem
@Doctor-X Kommer det ett erbjudande för Elite tror jag det kommer något för Premium också. 7,5k poäng? Det hade passat perfekt innan uppsägning och PLAT/GOLD metall combo framöver. :)

Ja undra om premium får någon andel. Kul för de som har Elite och Platinum, även bra att gold blivit lite upphottat. Personligen tycker jag premium-kortet nu halkat efter lite. Tanken är givetvis att man ska gå på ett elite. Men som ekonomiskt lagd är jag tveksam till det. Risken är snarare att man byter till ett gratis amex. Men kanske lockar ett elite för mycket i framtiden när världen öppnar upp igen.
 

Tonton

Medlem
Personligen tycker jag premium-kortet nu halkat efter lite. Tanken är givetvis att man ska gå på ett elite. Men som ekonomiskt lagd är jag tveksam till det. Risken är snarare att man byter till ett gratis amex. Men kanske lockar ett elite för mycket i framtiden när världen öppnar upp igen.

Premiumkortet:
  • Kostar 1200 SEK per år
  • Tjänar fortfarande poäng
  • Tjänar fortfarande vouchers
  • Ingen annan förmån har försvunnit
  • Har fått gratis mat genom Uber Eats för 350kr (30% av årskostnaden för kortet)

@Atom Vad är det du menar med "Halkat efter" och vad skulle du tycka är rimliga åtgärder av Amex för Premiumkortet, i tillägg till att de redan gett bort cash till dig som kund värt 30% av årskostnaden?

Jag själv har just nu Premiumkortet och inget elite. Självklart skulle jag vilja ha denna kampanj (om den nu kommer) - men samtidigt ser jag det orimliga i det - då Premiumkortet faktiskt är vad jag själv skulle vilja kalla instegskort/budgetkort.
 
Premiumkortet:
  • Kostar 1200 SEK per år
  • Tjänar fortfarande poäng
  • Tjänar fortfarande vouchers
  • Ingen annan förmån har försvunnit
  • Har fått gratis mat genom Uber Eats för 350kr (30% av årskostnaden för kortet)

@Atom Vad är det du menar med "Halkat efter" och vad skulle du tycka är rimliga åtgärder av Amex för Premiumkortet, i tillägg till att de redan gett bort cash till dig som kund värt 30% av årskostnaden?

Jag själv har just nu Premiumkortet och inget elite. Självklart skulle jag vilja ha denna kampanj (om den nu kommer) - men samtidigt ser jag det orimliga i det - då Premiumkortet faktiskt är vad jag själv skulle vilja kalla instegskort/budgetkort.

Jag har oxå premium för tillfället men har inte fått erbjudanden från Uber Eats. Det var väl Elite korten som fick det?
 

Tonton

Medlem
Jag har oxå premium för tillfället men har inte fått erbjudanden från Uber Eats. Det var väl Elite korten som fick det?

Jag kan såklart ha fel men någonting säger mig att Premium också fick Uber Eats. Kan också varit så att jag fick koderna för något av mina Platinumkort som jag hade fram tills någon vecka sedan.
 

palmen

Moderator
Elite har ju tappat en stor förmån, de 20k baspoängen behövs ju inte detta kvalificeringsår när SAS förlängt gratis, så jag ser en poäng med att Elitekunder får detta.
Jag behöver de 20k baspoängen för att kvalificera nästa år, och jag behövde dom tidigare i år innan Corona slog till (men det visade sig att jag fick behålla min status oavsett.
Finns ju även de som var guld förra året och blev diamond nu med hjälp av baspoängen, annars hade de bara fått guld förlängt.

Värdet just nu har minskat för många, men inte för alla.
 
Toppen