Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

kander

Medlem
Okej, men det är 25% på extrapoäng och inte baspoäng?
Tror ni pratar om olika saker.

För att förtydliga så brukar inte AmEx köra kampanjer där man får fler poäng än vanligt när man handlar med kortet (det har hänt men var längesedan nu), dock så kör de ett par-tre gånger om året kampanjer då både den som blir värvad och värvaren får 25% fler poäng i värvningsbonus (tabell med ordinarie värvningsbonus). Förra månaden kördes t.ex. en sådan kampanj.
 

Sander

Medlem
Hej,

Någon som vet vad som händer om man har Amex Elite, och sedan får ett guldkort från en Diamond. Får man då 20 000 från amex i statuspoäng + 45 000 statuspoäng från diamond, vilket därmed skulle ge ett statuspoängsaldo på 65 000 poäng? Det vill säga, utifrån systemets perspektiv, likställs dessa poäng? Tänker på om det räknas upp mot diamond, att det då saknas 25 000 statuspoäng för att få ett Diamond?
 

mha321

Medlem
Hej,

Någon som vet vad som händer om man har Amex Elite, och sedan får ett guldkort från en Diamond. Får man då 20 000 från amex i statuspoäng + 45 000 statuspoäng från diamond, vilket därmed skulle ge ett statuspoängsaldo på 65 000 poäng? Det vill säga, utifrån systemets perspektiv, likställs dessa poäng? Tänker på om det räknas upp mot diamond, att det då saknas 25 000 statuspoäng för att få ett Diamond?

Du får inte status poäng när ett guld ges bort från en diamond. Man får statusen direkt. Så du står fortsatt på 20000.
 
Dras det per månad eller på en gång? Verkar kunna gå att få månadsbetalning.

Lite osäker på hur bra Amex funkar i hålan där jag bor. Om jag säger upp det innan 3 månader då jag har det avgiftsfritt får jag då behålla mina statusgrundande poäng samt eventuell välkomstbonus på 18000 poäng om jag spenderat 18000kr inom 3 månader.

Hittar inget om detta i kortvillkoren
 
Dras det per månad eller på en gång? Verkar kunna gå att få månadsbetalning.

Lite osäker på hur bra Amex funkar i hålan där jag bor. Om jag säger upp det innan 3 månader då jag har det avgiftsfritt får jag då behålla mina statusgrundande poäng samt eventuell välkomstbonus på 18000 poäng om jag spenderat 18000kr inom 3 månader.

Hittar inget om detta i kortvillkoren

Jag tror att alla nya elitekort blir debiterade per månad (335kr) per automatik.

Du få behålla poängen.
 
Toppen