Senaste nytt

AMEX - Dubbel värvningspoäng - ansök senast 5/5-2021

MrRob

Medlem
Jag ansökte 3/5 och fick mitt kort i sju bankdagar senare så era är säkert inte långt borta.
 

Matore

Medlem
Det tog 8 vardagar för mig så håll ut ett tag till. Startdatum för avgiften är, lite fult nog, dagen du blir godkänd. Så dröjer kortet ett par veckor får man ändå betala avgift för den perioden. Jag klagade på det och fick efter mycket om och men tillbaka lite avgift.
 

John Rambo

Medlem
När börjar dessa tre månaders spendering räknas egentligen? Från godkänd ansökan? När de skickar ut kortet? När jag aktiverar kortet? Har gått två veckor sedan ansökan blev godkänd, men fortfarande inget kort.

Senaste gångerna jag har varit kontakt med kundtjänst ang. nya kort så fick jag besked att kostnaden börjar gälla när kortet aktiveras (fick inte någon faktura trots 3mån fördröjning i min leverans ...pga mina adressproblem) Spenden gällde då även enligt kundtjänst från den dag kortet aktiveras.
En kontakt med kundtjänst så löser de säkerligen detta om det skulle behövas.
 
Senaste gångerna jag har varit kontakt med kundtjänst ang. nya kort så fick jag besked att kostnaden börjar gälla när kortet aktiveras (fick inte någon faktura trots 3mån fördröjning i min leverans ...pga mina adressproblem) Spenden gällde då även enligt kundtjänst från den dag kortet aktiveras.
En kontakt med kundtjänst så löser de säkerligen detta om det skulle behövas.
Jag har fått faktura innan jag fått kortet. Eller, snarare, besked om faktura men kunde inte hämta den (online) innan jag fått kortet och lagt till det.
 

Judas kiss

Medlem
Det tog 8 vardagar för mig så håll ut ett tag till. Startdatum för avgiften är, lite fult nog, dagen du blir godkänd. Så dröjer kortet ett par veckor får man ändå betala avgift för den perioden. Jag klagade på det och fick efter mycket om och men tillbaka lite avgift.

Ja det hände sambon med hon orkar inte ringa in och klaga :) Fick du tillbaka hela avgiften?
 

Mr Planning

Medlem
Bara för att man skrev om det i går, så kom kortet idag...

Värvningspoängen kom in på två dagar.

Så ni får godkänt Amex :)
 
Toppen