Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

Skyway

Medlem
Har Platinum med en spend på nära 0. Däremot har jag Elite med en spend på ca 3,5 miljoner per år (under 3 års tid). Är det möjligt att få Centurion genom spend på Elite, eller är det endast Platinum som räknas?
 

Skyway

Medlem
Fritt EBG och Elite hjälper till lite att motivera, en del högre statusar än Platinum likaså, vissa event är också trevliga, men i övrigt verkar dom inte kunna lösa några mer avancerade special requests, sist frågade jag om dom kunde lösa biljetter till Tiger vs Phil matchen i LAS vegas, men det kunde dom icke, det var bara ”speciellt inbjudna”, när man sen såg på tv kändes det som man säkerligen kunde löst det själv om man lagt ner lite tid på det, med tanke på hur mycket folk som var där.

Ja, lite B med Tiger vs Phil, känns ju givet att de borde kunnat fixa det.

Gällande EBG och Elite. Går det att ge till familjemedlemmar också, eller gäller det bara kortägaren? Går ju att bygga upp en fin bas med 2 för 1 resor isåfall :rolleyes:
 

evr

Medlem
Ja, lite B med Tiger vs Phil, känns ju givet att de borde kunnat fixa det.

Gällande EBG och Elite. Går det att ge till familjemedlemmar också, eller gäller det bara kortägaren? Går ju att bygga upp en fin bas med 2 för 1 resor isåfall :rolleyes:

Fritt EBG gäller huvud och extrakortsinnehavare, lite osäker på Elite, men det bör gå att ge ett elite extrakort, eftersom elitenortet blir ett eget konto, bara att dom tar bort årsavgiften. Med tanke på deras ”reklamoffensiv” för Centurion så tror jag nog att dom inte bryr sej om vart spenden ligger, ärligt talat så tror jag inte ens dom bryr sej om man har platinum eller ens Amex öht längre.
Men som sagt maila och säg att du är intresserad, dom kommer säkerligen spela svårfångade först men det kommer nog gå bra om allt är som det ska på den ekonomiska sidan.

Berätta gärna hur det går
 

EBGGOT

Medlem
Har Platinum med en spend på nära 0. Däremot har jag Elite med en spend på ca 3,5 miljoner per år (under 3 års tid). Är det möjligt att få Centurion genom spend på Elite, eller är det endast Platinum som räknas?

Jag fick mitt centurion pga av spend på elite. Elite ingår så jag fick rekommendationen av Amex att lägga mina första 300K på elite kortet och därav lägga resterade på centurion.
 

Direktorn

Medlem
Tyvärr inte. Och vilket helvete det var att få det.
Inte långt ifrån att man skulle ha intyg från kungen

Har haft gold Corp kortet i 8 år. Min årliga spend ligger inte mycket över 100k per år på det. Har aldrig fått någon invändning från Amex att de vill avsluta kortet. 13 millar per år? Usch.
 
Toppen