Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 6/11-2019)

taxvalp

Medlem
Jag trodde gränsen var 6 månader? Eller är det 6 månader som är gränsen för att få avgiftsfritt några månader samt startbonus och 3 månader som är gränsen generellt för att skaffa ett kort?

”Då du redan har ett konto av den nu sökta kortprodukten, eller ansökt om det inom de 3 senaste månaderna, kan vi inte bevilja din ansökan”, står det.
 

GOTBound

Medlem
Ang. kreditering av MR poäng. I torsdags värvade jag mina föräldrar med värvningslänk, den ena från AMEX mail och den andra från min membership portal. Båda ansökningarna fylldes i på rätt sätt. Idag såg jag att jag hade fått in MR poäng inkl. bonus för en ansökan poängmässigt. Jag kan tyvärr inte se vilken av värvningarna som jag fått poäng för.

Bör jag vänta några dagar och se om även poängen för den andra värvningen kommit in innan jag kontaktar AMEX map. detta? Ingen av dem har haft AMEX tidigare.

EK
 

Berglund

Medlem
Ja, du bör vänta. Det kan ta några dagar eller en vecka innan du ser poängen. Du får värvningspoäng i samband med godkänd kreditansökan. Är det något som behöver kollas eller följas upp manuellt i ansökan tar det naturligtvis längre tid.
 

Big Birger

Medlem
Ser att mina vanliga poäng följt med i "autosweep" för november men inga värvningspoäng. De brukar väl sopas över samtidigt?

Värvningspoängen ligger kvar och det finns ingen anledning att tro att de inte kommer föras över förr eller senare, men ändå. Fler som drabbats av samma?
 

Alf

Medlem
Ser att mina vanliga poäng följt med i "autosweep" för november men inga värvningspoäng. De brukar väl sopas över samtidigt?

Värvningspoängen ligger kvar och det finns ingen anledning att tro att de inte kommer föras över förr eller senare, men ändå. Fler som drabbats av samma?

Ja för mej har de överförts i omgångar, vanliga poäng för sej och värvningspoäng för sej.
 

M.K

Medlem
Jag fick 22500p för en värvning som separat post idag. De andra tre Elite värvningarna syns inte till än hos Amex, men de blev godkända först igår och idag. En lyckad kampanj blev det oavsett för mig denna gång. :)
 

Delayed

Medlem
Kan man se personer man bjudit in nånstans?
Hur skulle det gå till? Fick nyss ett påminnelsemail från Amex där de skriver; "Bjud in genom att kopiera och dela länken** Tips! Skicka länken via mail, sms eller Facebook". Lite svårt "att se" någon form av sammanställning eller missförstår jag helt?
 
Toppen