Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 6/11-2019)

aldrighemma

Medlem
Last edited:

aldrighemma

Medlem
Och hur länge brukar det ta att få en ansökan godkänd? Den nya kampanjen gäller tom 6 november och jag vill gärna ansöka så sent som möjligt.
Det tar 2-4 dagar normalt då jag ansökt, men under kampanjen så har det tidigare tagit några dagar till.
Däremot så brukar ansökningsdatum räknas för att få 25% extra, men det är ju ingen garanti förstås.
 
Och hur länge brukar det ta att få en ansökan godkänd? Den nya kampanjen gäller tom 6 november och jag vill gärna ansöka så sent som möjligt.
Antingen direkt eller efter att en handläggare tittat på det, runt en vecka kanske beroende på hur mycket de har att göra. Gissningsvis mer mot slutet på kampanjen.
 
Däremot så brukar ansökningsdatum räknas för att få 25% extra, men det är ju ingen garanti förstås.

Det är inte min erfarenhet. Tre ggr har ansökningar som jag värvat blivit godkända efter kampanjtiden och vi blivit utan kampanjbonusen. En gång blev ansökan godkänd någon dag efter kampanjen, och då trillade kampanjpoängen in. Eller ja, ansökan kan ju ha blivit godkänd inom kampanjtiden, det var mina värvningspoäng och "välkommen som medlem"-mailet som kom någon dag efter att kampanjen var slut.
 

Resetokig

Medlem
Nu finns också de vanliga kampanj med 25% mer poäng i Sverige:

American Express - American Express - Bjud in en vän och bli belönad

"Just nu tjänar du 25% fler poäng för varje vän du bjuder in! Under kampanjperionden har vi dessutom tagit bort din maxintjäning. Erbjudandet gäller t.o.m. 6 november."
Blev förvirrad när det står i villkoren att kortet måste vara kopplat till Eurobonus. Kollade upp vad som gäller för vanliga amex och det är samma kampanj, 25% extra, men det står istället att kortet måste vara kopplat till Membership Rewards.
 

aldrighemma

Medlem
Blev förvirrad när det står i villkoren att kortet måste vara kopplat till Eurobonus. Kollade upp vad som gäller för vanliga amex och det är samma kampanj, 25% extra, men det står istället att kortet måste vara kopplat till Membership Rewards.
Inget konstigt: för SAS Amex Classic, Premium och Elite så gäller Eurobonuspoäng.
Och för Amex Green, Gold och Platinum så gäller Membership Rewards.

Om du t ex har ett kort kopplat till Membership Rewards och värvar någon så blir din bonus alltid i MR oberoende vilket kort du värvar till. (även om det är ett SAS Amex)

På motsvarande sätt så får du Eurobonus poäng i bonus om du har ett SAS Amex och värvar någon, även om den du värvar väljer ett kort kopplat till MR, t ex Platinum.

De 25% extra gäller bägge programmen.

Edit: Även den som blir värvad får förstås 25% mer bonus än vanligt!
 

pedantic

Medlem
Toppen