Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

marcusb

Medlem
Det har diskuterats ett antal gånger kring detta och det finns rapporter i båda håll, dvs man får statuspoäng eller inte. Merparten tyder på att man får dem oavsett men man ska inte ta det som en garanti eller rättighet. Mer fundera över sin moral i att mjölka systemet utan tanke på att vara en del av det.

håller helt med!
men jag råkar vara en sådan som hade 200 000 mil med airfrance/skyteam samt 190 000 mil med BA för "later in life" som helt förvsann trots att jag - iaf med skyteam - att deras hela grej var att poäng aldrig försvinner. samt är jag en sådan person som helst skulle vilja att alla rörde sig med cash men jag kan ju inte ens köpa en kaffe längre :( så vi har byggt upp ngt system där en som konsument måste finna kryphål/försvar... och som företag ha en massa ****.... typ. men tack!

och på tal om *, sas eurobonus ger 12000* alltså statuspoäng (tack maja för att du klargjorde att det är 1000 per månad men spelar ju ingen roll eftersom det är årsavgift) men de ger ju även 10 000 "riktiga" poäng just nu som ett erbjudande. så därför tänkte jag att jag kan kanske först få amex poäng och sedan sas alltså ca 30 000 poäng (samt de poäng sen för det jag spenderar) för bara summan av sas eurobonus premium (1500 kr).
men amex verkar enligt er helt klart bättre som kort.

för ska jag förstå "upp till 25 poäng per 100 kr" som sas eurobonus premium ger att det likaväl kan vara 15 poäng per 100?
för där trodde jag sas premium var bättre då amex elite (som jag tänkte ansöka om) gav 20 poäng per 100 kr. men dock helt utan ngn * på slutet och bara en fotnot angående andra villkor vid utlandsköp.
som sagt.

mjölka ett system...
om mjölk ändå var det jag kunde få!
 
förstår inte. varför platinum över huvudtaget? ser ingenstans att det ger bonuspoäng som välkomstpremie? bara erbjudande eom att det int ekostar ngt de första tre månaderna.
Om du blir värvad innan 14/3 får du 250,000 MR efter en spend på 20,000kr inom 3 månader. Efter 14/3 får man det normala, dvs 200,000 MR.
 

marcusb

Medlem
och vad gör en med MR poäng? (sorry). och kan jag sedan säga upp kortet? då måste jag väl först spendera MR poängen? (på vad? allt?) 500 kr i månaden kanske inte är så mkt men vill ha ett kort som funkar överallt och ger bra service om ngt skulle krångla
 

Tonton

Medlem
och vad gör en med MR poäng? (sorry). och kan jag sedan säga upp kortet? då måste jag väl först spendera MR poängen? (på vad? allt?) 500 kr i månaden kanske inte är så mkt men vill ha ett kort som funkar överallt och ger bra service om ngt skulle krångla

Finns mängder mer trådar om Amex Platinum och MR-poäng. Detta är fel tråd.

Kolla andra trådar, eller skapa en ny, så håller vi denna tråd till topic :)
 

Tonton

Medlem
och mattias fattar du det där "upp till 25 poäng per 100 kr" som sas eurobonus premium "ger" (säger sig ska ge med en *)

Gå in på americanexpress.se så står det jättetydlig hur mycket poäng, och för vad, respektive kort ger.

Bifogar print screen från hemsidan - med info om American Express Premium.

bb054639666fe118e1c37b40f7776aa2.jpg



Var hittar du ”upp till 25 poäng per 100 kr”? Aldrig sett tidigare. Det är upp till 30p/100kr som gäller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen