AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Abbs, 28 Februari 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @marcusb Det är bonus för värvning till Amex just nu! Så för Elite får du 22.500 EuroBonus-poäng efter du har uppnått spenderingar (som du verkar kunna göra med råge enligt ditt inlägg).

Tidigare (läs november -18) så fick man de 20.000 statusgrundande poängen direkt efter godkänd ansökan, nu har det varit någon rapport om att de har hållits inne till dina tre gratismånader är över. Du kan givetvis säga upp kortet när du vill. Gör du det inom 3 månader så kostar inte kortet dig något

Sas Mastercard Premium ger 1000 EuroBonus-poäng/mån. Du får alltså inte alla 12k direkt. Dessa är också statusgrundande.

Lycka till med dina nya kort!

marcusb och palmen gillar detta.
  2. kander

kander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mina tämligen snabbt när jag skaffade Elite i mitten av januari, men kan så klart ha ändrats sen dess.

3. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

Jag vet någon som ansökte om Elite i början av förra veckan, fick kortet redan på fredagen och en vecka efter det kom de 20,000 statusgrundande poängen in på kontot. Säker källa ;)

Last edited: 1 Mars 2019
    marcusb gillar detta.
  4. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

@marcusb Om du skall signa ett kort nu så är det ett bra erbjudande, speciellt om du använder någon av "värvarna" i forumet (nej jag är inte en av dom) och vet du att du skall spendera 60k eller så är det ett bra tillfälle att dels dra in lite poäng, känna på kortet och sen kan du ju lätt nedgradera om du så önskar. Det kommer möjligen kosta dig en uc men det kan det vara värt (?).

5. 20000 statuspoäng, säker källa ;)

6. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

Källan skrev fel, och som vanligt är det inte killen i brevfilmen - som det handlar om i verkligheten - eller så kanske det var det - den här gången. Jag fick iaf in mina 20k poäng, källan är säker, dock så skrev han fel.

Mattias Holmén och Frisk78 gillar detta.
  7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har diskuterats ett antal gånger kring detta och det finns rapporter i båda håll, dvs man får statuspoäng eller inte. Merparten tyder på att man får dem oavsett men man ska inte ta det som en garanti eller rättighet. Mer fundera över sin moral i att mjölka systemet utan tanke på att vara en del av det.

Lycka till

marcusb och Mr Basic gillar detta.
  8. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket intressant med Amex elite kampanjen nu!

Jag har signat amex premium förra månade, spend på ca 25k idag innan 1:a fakturan har landat och har redan fått sign-Up Bonus för amex premium. Tanken var att köra premium året ut för att få 2-4-1 och utvärdera och sedan signa elite.

I och med elite kampanjen NU funderar jag på att säga upp mitt amex premium och signa elite pga kampanjen då jag når 300k spend per år och får mer förmåner samt EBS direkt (har mc sas eb premium).

Eller gynnar denna kampanj bara den som värvar?

Tacksamför synpunkter!

Mattias Holmén gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är samma bonus (25%) åt bägge håll, men jag hade funderat på hur mkt spend du kommer upp i. Om det inte blir mer än 150-200 så skulle jag inte bytt till Elite, utan fortsatt med Premium och försökt värva några kollegor/vänner. Elite är rätt mkt dyrare och man behöver ganska stort inflöde av Eurobonuspoäng för att kunna nyttja 2 vouchers per år maximalt.

marcusb, Sebastian.k och Mattias Holmén gillar detta.
  10. Du kan ha kvar Premium och köra dubbla kort om du vill.

Sebastian.k gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!