Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

kander

Medlem
Värvade till SAS Elite på kampanjens sista dag, och har felaktigt fått in 18000p istället för 22500. Misstänker att det har att göra med att kampanjen "gick ner" en dag för tidigt. Läge att ha koll om man värvade i slutet på kampanjen alltså!
Defintivt värt att ringa amex och säga att nåt måste ha blivit fel och att det borde vara 22500p.:)
 

fiffig

Medlem
Jag tänkte rapotera in mitt case:

6 mars - Anmält till Elite-kortet- godkänd direkt på skärmen (trots 0 inkomst senaste 3 åren förresten, undrar verkligen varför)
14 mars - Fick 20k - 14 mars (bokfördes 7 mars hos Amex när man kollar på transaktioner på Amex)
20 mars - Fick 22,5k - (trots jag inte hade använt kortet över 20kkr)

Går det att använda både Fly Premium och Amex vouchern samtidigt?
 

Attachments

  • Screenshot 2019-03-24 22.30.33.png
    Screenshot 2019-03-24 22.30.33.png
    153,1 KB · Visningar: 217
Jag tänkte rapotera in mitt case:

6 mars - Anmält till Elite-kortet- godkänd direkt på skärmen (trots 0 inkomst senaste 3 åren förresten, undrar verkligen varför)
14 mars - Fick 20k - 14 mars (bokfördes 7 mars hos Amex när man kollar på transaktioner på Amex)
20 mars - Fick 22,5k - (trots jag inte hade använt kortet över 20kkr)

Går det att använda både Fly Premium och Amex vouchern samtidigt?
”Tack för ny kortmedlem” indikerar att du värvat någon. När du får din spendbonus brukar det stå ”Välkommen till American Express”.
 

fiffig

Medlem
”Tack för ny kortmedlem” indikerar att du värvat någon. När du får din spendbonus brukar det stå ”Välkommen till American Express”.
Nu har jag inte värvat någon, jag undrade varför de tackar mig för ny kortmedlemmen :D Har aldrig haft Elite-kort och som jag skrev, fick det 10 dagar sen.
 

palmen

Moderator
Tack för supersnabbt svar! Det var ju synd man inte kan kombinera dem! Jag får fundera på hur jag ska spendera poängen...
Står klart och tydligt i Amex T&C att vouchern inte går att kombinera med andra erbjudanden.
Att båda dessa erbjudanden finns är dock riktigt grymt bra då man inte behöver bränna vouchers på SAS längre utan kan låta de användas till star alliance bokningar istället.
 

kander

Medlem
Okej då har dom ändrat texten på kontoutdraget till ”Tack för ny kortmedlem” för såväl spend som värvning.
Nja inte på sambons kort i alla fall. Där stod det fortfarande "Välkommen till American Express!".

Screen Shot 2019-03-26 at 06.26.27.png


@fiffig har ju hört om BC-medlemmar som drömmer om poäng, du kanske har värvat någon i sömnen? :D Skämt åsido så kan det ju vara intressant att se vad som händer när du når 20k spend. :rolleyes:
 

fiffig

Medlem
Nja inte på sambons kort i alla fall. Där stod det fortfarande "Välkommen till American Express!".

Visa bifogad bild 88438

@fiffig har ju hört om BC-medlemmar som drömmer om poäng, du kanske har värvat någon i sömnen? :D Skämt åsido så kan det ju vara intressant att se vad som händer när du når 20k spend. :rolleyes:
Haha ja jag drömmar om poäng det gör jag ju..;) jag började använda kortet och nu har jag betalt in första gången för att ”återställa” gränsen. Nu var både gränsen / spend nått. Inga mer poäng vad jag ser. Jag fick ingen hög gräns och när jag ringde så sa de 6mån för permanent höjning, trist jag måste betala in varje gång...jag förklarade på telefonen att jag har utgifter som är över amex gränsen jämt men han på telefonen iaf sa att jag måste vänta i 6mån. Jag tror inte det iaf för jag kunde höja gränsen på SAS master och andra kort när de märker att jag bara köper och betalar in pengarna löpande. Det var dock ingen manuell bedömning utan fick gränsen höjt på deras sida själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen