Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

intuition

Medlem
Är det andra som blivit värvade och som fått vänta länge på kortet?
7 dagar sedan beviljat kort nu och fick ett välkomstmail från Priority pass redan natten mellan torsdag och fredag förra veckan. Men alltså inget Amex i posten ännu.
 

Canadien

Medlem
Är det andra som blivit värvade och som fått vänta länge på kortet?
7 dagar sedan beviljat kort nu och fick ett välkomstmail från Priority pass redan natten mellan torsdag och fredag förra veckan. Men alltså inget Amex i posten ännu.
Ja, det verkar ta längre tid denna gången. Ge det en vecka till så får du nog kortet.
 

gjohansson

Medlem
Är det andra som blivit värvade och som fått vänta länge på kortet?
7 dagar sedan beviljat kort nu och fick ett välkomstmail från Priority pass redan natten mellan torsdag och fredag förra veckan. Men alltså inget Amex i posten ännu.
Väntar också. Jag har mig veterligen inte fått ens besked att det var ok men tolkar mailet från PP att det är ok :)
 

kander

Medlem
Är det andra som blivit värvade och som fått vänta länge på kortet?
7 dagar sedan beviljat kort nu och fick ett välkomstmail från Priority pass redan natten mellan torsdag och fredag förra veckan. Men alltså inget Amex i posten ännu.
Väntar också. Jag har mig veterligen inte fått ens besked att det var ok men tolkar mailet från PP att det är ok :)
Har upplevt att Postnord rent allmänt har varit rätt sega de senaste veckorna (med vissa paket och saker från utlandet specifikt), så det kan vara så att det är där problemet ligger. Amex skickar väl från utlandet (UK?) eller minns jag fel?
 

intuition

Medlem
Skulle bara rapportera att kortet kom dagen efter, dvs 8 dagar.
Tror inte att det är postoperatören, ett curve kort kom på ≈3 dagar
 

gjohansson

Medlem
Skulle bara rapportera att kortet kom dagen efter, dvs 8 dagar.
Tror inte att det är postoperatören, ett curve kort kom på ≈3 dagar
Jag har inte varit hemma än så vet inte om mitt kommit men nu har jag också fått ett mail från Amex om praktiska tips med kortet så tror det betyder att jag är godkänd ;)
 
Jag beställde mitt elite-kort på kvällen 14 mars och det låg i brevlådan igår, 22 mars. Har ej haft amex förut, ifall det gör nån skillnad.

Snabb fråga till er som har Amex:

Kan man se sitt eurobonus-nummer någonstans på deras hemsida?

Jag är 99.9% säker på att jag angav mitt eurobonusnummer på deras hemsida när jag ansökte, men när jag loggar in för att titta på mina poäng står det så här:

Datum Specifikationer Belopp EuroBonusExtrapoäng Kampanjpoäng Totalt antal poäng
19/03/2019 SAS elite 20K Bonus. 0,00 kr 0 0 0


Vilket får mig att bli lite tveksam ändå, borde det inte stå 20.000 poäng där, som är dom statusgrundande som man ska få?

Så, någon som vet om man kan se sitt eb-nummer någonstans på amex, eller är det bara att vänta till på måndag när kundtjänst öppnar för att ringa och dubbelkolla?

Tack!
 

Big Birger

Medlem
Du har säkert angett det, men om du vill dubbelkolla att det verkligen är rätt skulle jag ringa dem och fråga.

Det verkar som om det inte finns på webben någonstans vilket EuroBonusnummer som är inlagt. De skriver själva att man bör kontakta dem om man undrar: läs här.
 
Jag beställde mitt elite-kort på kvällen 14 mars och det låg i brevlådan igår, 22 mars. Har ej haft amex förut, ifall det gör nån skillnad.

Snabb fråga till er som har Amex:

Kan man se sitt eurobonus-nummer någonstans på deras hemsida?

Jag är 99.9% säker på att jag angav mitt eurobonusnummer på deras hemsida när jag ansökte, men när jag loggar in för att titta på mina poäng står det så här:

Datum Specifikationer Belopp EuroBonusExtrapoäng Kampanjpoäng Totalt antal poäng
19/03/2019 SAS elite 20K Bonus. 0,00 kr 0 0 0


Vilket får mig att bli lite tveksam ändå, borde det inte stå 20.000 poäng där, som är dom statusgrundande som man ska få?

Så, någon som vet om man kan se sitt eb-nummer någonstans på amex, eller är det bara att vänta till på måndag när kundtjänst öppnar för att ringa och dubbelkolla?

Tack!

Allt ser ut som det ska. 20k betyder 20,000. Ingen anledning att ringa varken SAS eller AMEX. Alla dina poäng hos AMEX förs över en gång per månad, dagen efter ditt brytdatum för fakturan. Du kommer då se en rad hos AMEX där det står "autosweep" följt av antalet poäng dom skcickat till ditt eurobonuskonto. Poängen trillar in på ditt Eurobonuskonto första mån-tis efter ditt autosweep. Om det är första gången du ska få en överföring från detta kort och inte fått dina poäng på eurobonuskontot 7-10 dagar efter autosweep så bör du kontaakta amex för att säkerställa att rätt eurobonusnummer är kopplat till ditt kort. Annars, sitt lungt i båten :)
 
Värvade till SAS Elite på kampanjens sista dag, och har felaktigt fått in 18000p istället för 22500. Misstänker att det har att göra med att kampanjen "gick ner" en dag för tidigt. Läge att ha koll om man värvade i slutet på kampanjen alltså!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen