Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

intuition

Medlem
Någon som vet vad "besked via brev" brukar betyda? Är det att deras ansökningar inte blev godkända?
Värvade två kompisar till Premium som idag har classic, alla kort har mig veterligen samma inkomstkrav så därför jag börjar undra...

I min högst begränsade erfarenhet betyder "svar via brev" att det är avslag. Det var i alla fall så när en bekant med ganska låg inkomst inte fick svar online utan fick vänta på brevet.
Det går iofs bra för den sökande att ringa in och få besked om man inte kan ge sig till tåls.
 

intuition

Medlem
Utveckla gärna detta :)
Det undrar jag om någon utanför Amex organisation kan ge dig ett korrekt svar på.

Men som ett exempel: Någon jag vet sökte ett kort där det stod "Du behöver ha minst x i årsinkomst". Personen hade X + ≈20 000 mer men fick avslag.
Personen sökte på nytt 6 månader senare, något högre årsinkomst och fick omedelbart godkänt och 60 tkr i limit.
Själv har jag lägsta möjliga kreditrisk hos UC, årsinkomst kanske 4x lägsta tillåtna och ett prickfritt förslutet med Amex, fick ändå inte beviljad ansökan online utan fick vänta ett par dagar på en manuell hantering innan ansökan beviljades.
 
Det undrar jag om någon utanför Amex organisation kan ge dig ett korrekt svar på.

Men som ett exempel: Någon jag vet sökte ett kort där det stod "Du behöver ha minst x i årsinkomst". Personen hade X + ≈20 000 mer men fick avslag.
Personen sökte på nytt 6 månader senare, något högre årsinkomst och fick omedelbart godkänt och 60 tkr i limit.
Själv har jag lägsta möjliga kreditrisk hos UC, årsinkomst kanske 4x lägsta tillåtna och ett prickfritt förslutet med Amex, fick ändå inte beviljad ansökan online utan fick vänta ett par dagar på en manuell hantering innan ansökan beviljades.
Vad är ”lägsta tillåtna”? Jag har aldrig sett någon officiell info per kort. Någon här har skrivit 150 000 kr för platinum.
 

intuition

Medlem
Jag tror att det stod 120k som lägsta godtagbara för ett av de enklare korten (typ Sas classic). Tror att det visades under själva ansökningsprocessen, men det var ett tag sedan och det var som sagt inte min egen ansökan.
 

Johans00

Medlem
Vad är ”lägsta tillåtna”? Jag har aldrig sett någon officiell info per kort. Någon här har skrivit 150 000 kr för platinum.
Har för mig att Fredrik Sauter skrev på Instagram någon gång att lägsta gränsen för platinum är 150 000. Jag studerar och deklarerar lite över 150 000 per år och blev nyligen godkänd för platinum. Är även relativt säker på att gränsen är samma för alla kort då jag har en kurskompis som inte fick ett classic och han skrev in 140 000 som inkomst.

Edit: Hittade var han skrev det, i kommentarerna.
Fredrik Sauter on Instagram: “2018 har varit ett rekordår för AMEX Norden! Vi har gjort många både stora och små förändringar. En av de små förändringarna vi gjort har…”
 
Last edited:

M.K

Medlem
Ja deras val, personligen gillade jag limits efter inkomst/förmögenhet men gamet ändrar sig som bekant hela tiden. Var kul att jaga status efter achievements. Mycket trevlig person Fredrik, som jag talat med flera gånger, och de har högst troligt mer insikt än mig i detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen