Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

pedantic

Medlem
Någon som har en uppfattning om hur lång tid det brukar ta att få Membership Rewards poäng rapporterade när man bjuder in?

Har Amex Platinum och bjudit in min fru till SAS Amex Elite, i kampanjtabellen stod det "225 000 Membership Rewards poäng direkt vid godkänd ansökan".

Inbjudningen och ansökan som godkändes direkt gjorde i måndags (SAS Amex Elite kortet har inte kommit än) men det verkar inte som att dom 225 000 Membership Rewards poäng kommit in på Amex Platinum kortet än. :(

Läste i värvningstråden att det är lite klurigt att få reda på stauts inbjudningen via kundtjänst, några andra tips på hur man bäst följer upp om inbjudningar blivit rätt?
 

Johans00

Medlem
Någon som vet vad "besked via brev" brukar betyda? Är det att deras ansökningar inte blev godkända?
Värvade två kompisar till Premium som idag har classic, alla kort har mig veterligen samma inkomstkrav så därför jag börjar undra...
 

TP12

Medlem
Någon som har en uppfattning om hur lång tid det brukar ta att få Membership Rewards poäng rapporterade när man bjuder in?

Har Amex Platinum och bjudit in min fru till SAS Amex Elite, i kampanjtabellen stod det "225 000 Membership Rewards poäng direkt vid godkänd ansökan".

Inbjudningen och ansökan som godkändes direkt gjorde i måndags (SAS Amex Elite kortet har inte kommit än) men det verkar inte som att dom 225 000 Membership Rewards poäng kommit in på Amex Platinum kortet än. :(

Läste i värvningstråden att det är lite klurigt att få reda på stauts inbjudningen via kundtjänst, några andra tips på hur man bäst följer upp om inbjudningar blivit rätt?

Fick igenom en inbjudan till Elite i början av kampanjen och har undrat var mina eurobonuspoäng tagit vägen då jag inte sett dem. Ser nu att de hamnat som MR-poäng på mitt Platinum istället. Ser tyvärr inte i appen när de kommit in.
 

pedantic

Medlem
Fick igenom en inbjudan till Elite i början av kampanjen och har undrat var mina eurobonuspoäng tagit vägen då jag inte sett dem. Ser nu att de hamnat som MR-poäng på mitt Platinum istället. Ser tyvärr inte i appen när de kommit in.
Var runt första mars du bjöd in och ansökan godkändes? Jag har inte fått SAS Amex Elite kortet än, men formuleringen "Membership Rewards poäng direkt vid godkänd ansökan" gör att jag undrar hur direkt poäng kommer in till det inbjudande kontot.
 

pedantic

Medlem
… men formuleringen "Membership Rewards poäng direkt vid godkänd ansökan" gör att jag undrar hur direkt poäng kommer in till det inbjudande kontot.
Svarar på min egna fråga eftersom Amex precis fyllt på med Membership Rewards poängen för inbjudningen. :)

11/3 - Inbjudan till Amex SAS Elite och ansökan godkänd direkt online
16/3 - 225 000 Membership Rewards poängen på Amex Platinum kontot

Nästan direkt med andra ord. :D
 

TP12

Medlem
Var runt första mars du bjöd in och ansökan godkändes? Jag har inte fått SAS Amex Elite kortet än, men formuleringen "Membership Rewards poäng direkt vid godkänd ansökan" gör att jag undrar hur direkt poäng kommer in till det inbjudande kontot.

Den andra mars (en lördag) skickades ansökan in - minns inte om den blev omedelbart godkänd (var inte jag som gjorde ansökan) men det brukar de bli. Sen har jag väntat på poängen, först idag jag märkte att de kommit in som MR-poäng istället för eurobonus där jag hållt utkik.

Loggade nyss in via datorn på MR-sidan men kan inte se att det finns en funktion för att se vilket specifikt datum poäng kommit in på.

edit: Ser att du hittade svaret själv under tiden jag skrev ovan :)
 

pedantic

Medlem
Vet du att poäng kom in just den 16/3, eller var det först idag du tittade efter dom? (dvs kan dom ha kommit in före den 16'e?)
Kan vara mer exakt än så till och med, någon mellan 12.00-14.00 kom poängen in på Amex Platinum kontot. En "klassisk" kolla i appen innan och sen efter veckohandlingen, som man gör på helgerna. :p
 

aldrighemma

Medlem
Kan vara mer exakt än så till och med, någon mellan 12.00-14.00 kom poängen in på Amex Platinum kontot. En "klassisk" kolla i appen innan och sen efter veckohandlingen, som man gör på helgerna. :p
ok, tack! en bra datapunkt då! Är bara lite nyfiken hur många dagar det tar mellan godkänd ansökan och poäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen