Senaste nytt

AMEX bjud in och få 25% mer i belöning (gäller tom 4 mars 2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Renato

Medlem
Ringde in och avslutade mitt Elitekort för att komma med i denna kampanjen då 30k Classic-kampanjen är klar för min del. Väldigt snäll själ som fixade detta samt tipsade om att koppla sitt kort till Eurobonus "Everyday" grejen. Detta visste man ju redan såklart från detta forumet, men bra tips från kundtjänst till ovetande =)

Jag måste fråga vad menas med "Eurobonus "Everyday" grejen"? :)
 

Davvelavve

Medlem
Surt blev precis premium tidigare denna månaden. Är det värt att bli elite och få 28125 poäng ÷ man blir väl silver medlem minst? Sedan säga upp det när poängen trillat in?

Finns en risk att jag inte når upp till 2-4-1 kupongen om jag börjar dela upp spenden nu. Men andra sidan behöver jag ju poäng ändå.
 

filip23

Medlem
Fråga: hur funkar det om min sambo har ett classic kort med jag bjuder in henne till ett premium/elite kort? Får hon och jag inbjudningspoängen från det kort vi väljer eller faller det då hon redan har ett amex kort?
 

Abbs

Medlem
Surt blev precis premium tidigare denna månaden. Är det värt att bli elite och få 28125 poäng ÷ man blir väl silver medlem minst? Sedan säga upp det när poängen trillat in?

Finns en risk att jag inte når upp till 2-4-1 kupongen om jag börjar dela upp spenden nu. Men andra sidan behöver jag ju poäng ändå.
Du får inte bonus på statuspoängen man får via Elite.
 

Tonton

Medlem
Fråga: hur funkar det om min sambo har ett classic kort med jag bjuder in henne till ett premium/elite kort? Får hon och jag inbjudningspoängen från det kort vi väljer eller faller det då hon redan har ett amex kort?

Yes, det är per kortprodukt som gäller. Man får inneha max två kreditkortsprodukter samtidigt.
 

igelkotten

Medlem
Fråga: hur funkar det om min sambo har ett classic kort med jag bjuder in henne till ett premium/elite kort? Får hon och jag inbjudningspoängen från det kort vi väljer eller faller det då hon redan har ett amex kort?

Enligt reglerna bör ni inte få inbjudningspoäng då hon redan har ett amex kreditkort. Men finns rapporter från forumet att det funkat ändå. Inget att räkna med dock.
 

Berglund

Medlem
Fråga: hur funkar det om min sambo har ett classic kort med jag bjuder in henne till ett premium/elite kort? Får hon och jag inbjudningspoängen från det kort vi väljer eller faller det då hon redan har ett amex kort?
I princip samma fråga finns redan besvarad i tråden strax ovanför din egen fråga.
 

Tongen2

Medlem
Surt blev precis premium tidigare denna månaden. Är det värt att bli elite och få 28125 poäng ÷ man blir väl silver medlem minst? Sedan säga upp det när poängen trillat in?

Finns en risk att jag inte når upp till 2-4-1 kupongen om jag börjar dela upp spenden nu. Men andra sidan behöver jag ju poäng ändå.
För att förtydliga här så räknar du fel.
Det är 22500 poäng inklusive nuvarande kampanj om 25% extrapoäng på elite.
Inte 22500 plus 25% som du räknat ut här ovan.
Ordinarie är 18000 poäng på elite.

Behöver du elitekortet så är det väl bara att söka men söka för poängen och sedan säga upp, nja jo jag förstår tanken men känns som att dessa kampanjerna kanske slutar finnas om många börjar göra så, tror jag. :oops:
Men alla gör ju som man vill såklart.
 

Davvelavve

Medlem
För att förtydliga här så räknar du fel.
Det är 22500 poäng inklusive nuvarande kampanj om 25% extrapoäng på elite.
Inte 22500 plus 25% som du räknat ut här ovan.
Ordinarie är 18000 poäng på elite.

Behöver du elitekortet så är det väl bara att söka men söka för poängen och sedan säga upp, nja jo jag förstår tanken men känns som att dessa kampanjerna kanske slutar finnas om många börjar göra så, tror jag. :oops:
Men alla gör ju som man vill såklart.
Jaha då hade jag räknat fel. Men 22500 poäng är vad premium ger på 150000 spend, att "dubbla poängen" så här lätt blir ju förstås svårt att hålla sig för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen