Senaste nytt

AMEX bjud in och få 25% mer i belöning (gäller tom 4 mars 2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

CMH

Medlem
Vad är kravet på spend för att den värvade ska få bonusen (hittade inte det när jag letade, brukar väl vara xkSEK) ?

SAS Amex Classic: 10 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem.
SAS Amex Premium: 15 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem.
SAS Amex Elite: 20 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem.
Green: 10 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem.
Gold: 15 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem.
Platinum: 20 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem.

Edit: Du hittar Fullständiga villkor om du går till "Bjud in en vän"
 

M.K

Medlem
Bara en månad gratis med Elite denna gång så Ni är medvetna om detta! 9X400sek alltså för resten av 2020 och 30k i snittspend per månad för två vouchers.

Premiumdealen erbjuder fortsatt tre fria månader och ökar nu sin attraktivitet då Elite inte är lika förmånligt som vid tidigare kampanjer. Dock fortsatt en mycket bra deal vid behov för statuspoäng och om du klarar 300k spenden.
 

Renato

Medlem
Hej!

Äntligen en ny kampanj.

Jag har en fråga som jag måste få ur mig och se med er om jag tänker rätt.
X= jag
Y= min bror.

X har platinum,
X värvade Y idag till amx platinum och amx guld för att få bonuserna samt att Y får bonuserna, samtidigt bjuder Y, X till sas Amx elite och sas Amx premium. Då får både Y och X bonusarna för båda korten.
X och Y hat löst alla spend på första månaden och direkt när alla bonusarna har kommit. Så säger X upp sitt amx sas elite men behåller sitt platinum sens förut samt sitt nya sas amx premium.
Y däremot säger upp sitt platinum men behåller sitt Amx guld?

Förlåt för X & Y men är detta möjligt, tänker jag rätt?
 
Kanske har missförstått men det verkar som de flesta här är av uppfattningen att man kan få bonusen även om den man bjuder in redan har ett Amex kort så länge man bjuder in till en högre korttyp (tex vännen har ett Premium kort men bjuds in till Elite).

Men läser man villkoren på
American Express - American Express - Bjud in en vän och bli belönad

så står det ju:
Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-kort under de senaste 6 månaderna.

Jag tolkar det som att vännen inte får ha haft något slags Amex kort senaste 6 månaderna.

Kan någon klargöra vad som gäller?
 

mha321

Medlem
Reglerna säger en sak (ska inte gå). Erfarenheten från tidigare säger en annan sak (att det går). Men eftersom reglerna säger nej så kan man såklart inte bara säker på att det även i fortsättningen fungerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen