Senaste nytt

AMEX bjud in och få 25% mer i belöning (gäller tom 4 mars 2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla bonusar är ju knutna till någon nivå av spend under de 3 första månaderna. Är all spend giltig spend?
Dvs duger Billhop lika bra som spend i butik?
 

Räven

Medlem
Menar säkert samma sak men blev inte riktigt klok på vad du egentligen hade för kort då du sa kassera efter 3 månader vilket jag tolkade som att ta bort både ditt och din frus kort. Fall det är så att du idag redan har ett annat Amex eller ifall du inte ville ha nått amex alls. För har du redan annat så är det väl bättre att börja med att bjuda in fru och sedan bjuder hon in dig osv så får ni ännu mera poäng =)

Ifallet med att du inte har något idag så:
Du blir inbjuden --> 15k poäng
Du bjuder in din fru --> du får 15k poäng och fru får 15k poäng
30k till ditt konto, 15k till din fru --> totalt 45k tillsammans med point sharing
Vi har inget amex idag, så kommer bli värvad av en vän
 

Johan Gott

Medlem
Alla bonusar är ju knutna till någon nivå av spend under de 3 första månaderna. Är all spend giltig spend?
Dvs duger Billhop lika bra som spend i butik?

Ja Billhop duger lika bra som spend i butik. Vad som gäller för rena kontantuttag i bankomat med kortet låter jag dock vara osagt.

Kontantuttag är i alla fall inte poänggrundande och jag skulle bli väldigt förvånad om det räknades som spend för att få välkomstpoängen.
 

FF#1

Medlem
Två snabba frågor:

Funkar det att en person värvar den som har ett extrakort kopplat till den värvande personen?

Vad är kravet på spend för att den värvade ska få bonusen (hittade inte det när jag letade, brukar väl vara xkSEK) ?
 

mackan33

Medlem
Två snabba frågor:

Funkar det att en person värvar den som har ett extrakort kopplat till den värvande personen?

Vad är kravet på spend för att den värvade ska få bonusen (hittade inte det när jag letade, brukar väl vara xkSEK) ?

Första frågan, vet ej...
Andra frågan: Premium 15k, Elite 20k
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen