Senaste nytt

AMEX bjud in och få 25% mer i belöning (gäller tom 4 mars 2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

ekf

Medlem
I ansökan kanske dom menar man har som ambition att säga upp det själv, inte att Amex kommer avsluta gamla kortet åt en? Mycket klurigt! :eek:
Jag tror att de tillämpar en manuellt hanterad period för att man ska få möjligheten att flytta alla auto-debiteringar och vad man nu råkar ha liggandes till det nya kortet.
Jag har tidigare avslutat mitt gamla kort genom att kontakta kundtjänst efter några veckor, så vet inte hur länge det skulle ta...
 

palmen

Moderator
Om man bjuder in partner, är det bara point sharing som gör att få alla poäng på ett konto?
Du kan väl fortfarande betala för att flytta poängen? (eller var det en av sakerna som inaktiverats nu)

Point sharing betyder inte att poängen hamnar på samma konto, däremot kan man nyttja poängen i poolen om man har rättigheter till det. Poängen tillhör fortfarande den som tjänat in dom.
 

JohanGE

Medlem
Behöver ett förtydligande, min sambo har idag ett extrakort till mig Amex Elite, kan jag bjuda in henne till ett Amex Premium och ändå få bonuspoängen och välkomstpoängen (alltså 2 x 18750 givet att spend uppnås)?
 
Jag har bjudit in några vänner (ca 2 veckor sedan) och de har fått sina Amex kort men jag inte mina poäng. Hur lång tid brukar det ta, kan jag se någonstans att värvningen är registrerad iaf?
 

Rickard_O

Medlem
Jag har bjudit in några vänner (ca 2 veckor sedan) och de har fått sina Amex kort men jag inte mina poäng. Hur lång tid brukar det ta, kan jag se någonstans att värvningen är registrerad iaf?
Har du kollat i amex appen om dom registrerats där?

Sambon värvade mig till ett Elite och har fått sina poäng in till amex utan att jag fått mitt kort, men tar ju lite extra tid tills dom är inne på eurobonuskontot.
 
Har du kollat i amex appen om dom registrerats där?

Sambon värvade mig till ett Elite och har fått sina poäng in till amex utan att jag fått mitt kort, men tar ju lite extra tid tills dom är inne på eurobonuskontot.

Jag ser endast 1 av 3 värvningar i appen... bad en polare ringa Amex, dom ser att hon använt min värvningslänk men kunde inte förklara varför det dröjer. Det löser sig säkert inom sinom tid :)
 

Gus

Medlem
Jag gjorde en värvning i fredags och jag har redan fått in poängen till mitt Eurobonuskonto! 4 dagar från värvning till poäng på kontot! :) Aldrig varit med om så snabbt! Måste ha gjort värvningen precis före autosweep.
 
Gjorde två värvningar i lördags, inte sett några poäng eller bekräftelse, dock två uc är tagna på mig (extrakort) och frugan så det är väl bara att avvakta. Blir många härliga poäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen