Senaste nytt

AMEX 2 för 1 möjligt med ut till New York och hem från Chicago?

ELO

Medlem
Hej

varje gång jag ringer till Tallinn säger de att för AMEX 2 för 1 måste man ha flyga till samma flygplats i USA som man flyger hem. Jag förstår inte detta riktigt, stämmer det verkligen att man inte kan boka ARN-EWR, ORD-ARN. Det blir ju samma poängsumma.... någon som VET???Jag har mailat Eurobonus medlemsservice men de svarar inte.....
 

Pandion

Medlem
AMEX 2 för 1 möjligt med ut till EWR och hem från ORD?

Bara så att jag är med, när vi pratar om Amex 2 för 1 så pratar vi om att SAS Eurobonus Amex card med tillräcklig debitering för att få resa för halva priset med Eurobonus? Eller finns det något helt annat erbjudande som jag har missat?
 

ELO

Medlem
Nej exakt det är denna voucher vi pratar om. Men var står det att man måste flyga till och från samma destination dvs. att man inte skulle kunna kombinera New York med Chicago som jag önskar? De säger att då måste man boka vanliga Eurobonus biljetter. jag kan bara läsa mig till att det gäller att 2 personer reser till poängsumman av 1 person på en t o r till valfri destination om man spenderat 150 000 kr under ett år med AMEX kortet.
 

Elsson

Medlem
Det är tyvärr så att med Amex vouchern att den bara gäller t o r och det innebär att du måste flyga till och från samma stad.

Om du flyger till en stad och hem från en annan så kallas det open jaw, detta är möjligt med vanliga Eurobonus biljetter men inte med Amex vouchern.
 

Stefan62

Medlem
Det är tyvärr så att med Amex vouchern att den bara gäller t o r och det innebär att du måste flyga till och från samma stad.

Om du flyger till en stad och hem från en annan så kallas det open jaw, detta är möjligt med vanliga Eurobonus biljetter men inte med Amex vouchern.

Tillägg: Båda vägarna måste dessutom vara i samma klass - vilket inte alltid går att hitta.
 

Alf

Medlem
Ok, jag instämmer - jag har aldrig lyckats med att boka en resa utanför Europa.

Det låter så bra men är som många här skriver, det är omöjligt att hitta två platser utanför Europa. Amex kan lika bra sluta med denna sk förmån när den är så pass dålig som den är.
 
Jag har 3 ggr lyckats boka C för 2 personer till New York med Amex Vouchern. Så helt omöjligt tycker inte jag det är.
1 resa i maj förra året - bokad i februari
1 resa nu april - bokad i september
1 nu i juli - bokad i februari. Dock är denna via Oslo båda vägar.

Men självklart håller jag med om att SAS borde ha många fler bonusbiljetter tillgängliga på alla sina destinationer! Det skulle ju göra att Eurobonus ökade rätt mycket i värde.
 
Toppen