Senaste nytt

American installerar 3-4-3 i Boeing 777!

Seating confirmed: 3-4-3 on the 777 / 77W ... boooooooo - FlyerTalk Forums

Det måste vara en grotesk upplevelse att åka allt från 6 till 12 timmar på detta sätt. 3-4-3 funkar i 747 och A380. Men i en 777? :eek: En helt ny monkey-class. Vilken ironi att det är American, med alla dessa sunda människor i kanske inte världens bästa form.

Många kör faktiskt 3-4-3 i ekonomi. Tänk tex på KLM 773W...det ger 52 extra stolar. Det är ganska många stolar och potentiel Revenue. Folk som flyger 1ggr om året bryr sig sällan om det sitter lite trångt 10-12timmar.
Har själv "pendlat" med Airfrance till DXB i några år och satt ofta i ekonomi. Hade faktiskt inga som helst problem med 3-4-3 konfigurationen även om CDG-DXB inte direkt är en lång flygning.
Det jag hade problem med var att Business allt som ofta var tom och AF vägrade flytta platinum folk till business...medans KLM ofta gjorde det...
 
Hur är det på AF's linje mellan CDG & SCL? Drygt 14h flygning med den här konfigurationen måste ju vara ren och skär tortyr...

Det är faktiskt inte så farligt. En gång på CDG-DXB så satt jag nog i 14-15timmar pga förseningar, diversions.
(stog i AbuDhabi i 4timmar...den var rolig då hotelet jag skulle till ligger närmare AUH än DXB.. men fick inte gå av)
 

Glenn E

Medlem
Jag har åkt 3-4-3 på KLM 777.
Visserligen bara från Kuala Lumpur till Jakarta.
Skillnaden hos KLM var att kontrollpanelen sitter i stolen framför istället för i stolssidan.
På så vis sparas plats. Så det fungerar.
Fast Singapore airlines har också kontrollpanelen på stolen framför men ändå 3-3-3.
Det är förstås bättre.
 

rob74

Medlem
Den THAI Boeing B777 som vi åkte med mellan Bangkok och Auckland hade 3-3-3 konfiguration i Economy. Kanske finns det flera konfigurationer av B777?

F.ö. tror jag att Emirates har också 3-4-3 i Economy på B777.

Det verkar som om den 777:a som går BKK-MEL är konfigurerad med endast Business och Economy. Så kanske det gällde skillnad på antal stolar där också på den tiden. Nu verkar alla seat maps visa 3-3-3. De kanske tog åt sig kritiken, eller så minns jag åt skogen fel.
 

Totopez

Medlem
Jag har för mig att United(gamla) hade 2-5-2 konfiguration på sin B777.

Usch ja. Flög den mellan ORD och SFO. Hade turen att få A och B med en kollega. En annan bekant på samma flight uppgraderade till Economy Plus men hamnade i mitten , med två 120-kilosklumpar på varje sida om sig...
 

SK1989

Medlem
Här är bolag att undvika pga 3-4-3 i economy på B777:

Air Austral
Air France
Air New Zealand (B777-300ER)
Alitalia (installerar)
ANA (Inrikes)
American (kommande)
Austrian
China Southern
Emirates
Etihad
JAL (inrikes)
KLM (B777-300ER)
Oreanair
Philippine Airlines
Scoot
TAAG
TAM

Tyvärr börjar det bli ganska många...
 

AABack2ARN

Medlem
Tur att man aldrig åker där bak på AA. Det verkar vara en ganska otrevlig upplevelse :cool:

Men visst skäms man som lojal AA:are över deras dumhet/snålhet med 3-4-3. Fast å andra sidan kommer jag vara ganska nöjd med 1-2-1 i Business Class.
 
Toppen