rickard_89
Medlem
Hej!
Har nyligen samtalat med american express som stångar sig blodiga över att de själva gjort helt fel.
Bakgrundsinformation :
Har premium och har haft en spend runt 150-200k per år å vid flera tillfällen hänvisas jag till att spenderingen kan flyttas med till elite-kortet och att jag ska få min extra voucher om jag tangerar 300k.
Sagt och gjort så har jag spenderat över 300k och ringer in för att byta å får då veta att :
1) Din spendering följer inte med
2) Du måste välja kreditkortet för vi har inga betalkort.
3) Om du byter till platinum så får du ju ett extrakort (premium) varpå jag frågar : Men det är väl kredit det med? "Jo så är det" Vilket då inte tjänar mitt syfte. Det rättar personen från reklamationsavdelningen med att man visst får ett betalkort (ytterligare ett bevis på att de ger fel information)
Då ringer de från reklamationsavdelningen upp och vill ge mig 3000 eurobonuspoäng, jag erbjuder att jag trots att jag inte gillar kreditkort kan byta till elite (vilket de hänvisat till tidigare) men det går inte för sig. Det går heller inte för sig att jag väljer ett platinumkort fast det ger de mer intäkter för dem. De vägrar alltså ge ut en voucher fast de har hänvisat fel flera gånger.
Som ni säkert förstår är mitt intresse att stödja amex vidare obefintligt eftersom de själva inte står för sina misstag utan skuldbelägger kunden.
Höjer varningens finger för informationen som de lämnar ut, se till att ta namn och klockslag å spela gärna in samtalet eftersom de inte står för sin felaktiga information.
Det var mina två cents.
Har nyligen samtalat med american express som stångar sig blodiga över att de själva gjort helt fel.
Bakgrundsinformation :
Har premium och har haft en spend runt 150-200k per år å vid flera tillfällen hänvisas jag till att spenderingen kan flyttas med till elite-kortet och att jag ska få min extra voucher om jag tangerar 300k.
Sagt och gjort så har jag spenderat över 300k och ringer in för att byta å får då veta att :
1) Din spendering följer inte med
2) Du måste välja kreditkortet för vi har inga betalkort.
3) Om du byter till platinum så får du ju ett extrakort (premium) varpå jag frågar : Men det är väl kredit det med? "Jo så är det" Vilket då inte tjänar mitt syfte. Det rättar personen från reklamationsavdelningen med att man visst får ett betalkort (ytterligare ett bevis på att de ger fel information)
Då ringer de från reklamationsavdelningen upp och vill ge mig 3000 eurobonuspoäng, jag erbjuder att jag trots att jag inte gillar kreditkort kan byta till elite (vilket de hänvisat till tidigare) men det går inte för sig. Det går heller inte för sig att jag väljer ett platinumkort fast det ger de mer intäkter för dem. De vägrar alltså ge ut en voucher fast de har hänvisat fel flera gånger.
Som ni säkert förstår är mitt intresse att stödja amex vidare obefintligt eftersom de själva inte står för sina misstag utan skuldbelägger kunden.
Höjer varningens finger för informationen som de lämnar ut, se till att ta namn och klockslag å spela gärna in samtalet eftersom de inte står för sin felaktiga information.
Det var mina två cents.