Senaste nytt

American express - nekar reklamation av deras egna felaktiga information

Hej!

Har nyligen samtalat med american express som stångar sig blodiga över att de själva gjort helt fel.

Bakgrundsinformation :

Har premium och har haft en spend runt 150-200k per år å vid flera tillfällen hänvisas jag till att spenderingen kan flyttas med till elite-kortet och att jag ska få min extra voucher om jag tangerar 300k.

Sagt och gjort så har jag spenderat över 300k och ringer in för att byta å får då veta att :

1) Din spendering följer inte med
2) Du måste välja kreditkortet för vi har inga betalkort.
3) Om du byter till platinum så får du ju ett extrakort (premium) varpå jag frågar : Men det är väl kredit det med? "Jo så är det" Vilket då inte tjänar mitt syfte. Det rättar personen från reklamationsavdelningen med att man visst får ett betalkort (ytterligare ett bevis på att de ger fel information)

Då ringer de från reklamationsavdelningen upp och vill ge mig 3000 eurobonuspoäng, jag erbjuder att jag trots att jag inte gillar kreditkort kan byta till elite (vilket de hänvisat till tidigare) men det går inte för sig. Det går heller inte för sig att jag väljer ett platinumkort fast det ger de mer intäkter för dem. De vägrar alltså ge ut en voucher fast de har hänvisat fel flera gånger.

Som ni säkert förstår är mitt intresse att stödja amex vidare obefintligt eftersom de själva inte står för sina misstag utan skuldbelägger kunden.

Höjer varningens finger för informationen som de lämnar ut, se till att ta namn och klockslag å spela gärna in samtalet eftersom de inte står för sin felaktiga information.

Det var mina två cents.
 
Man kan flytta med spenden från Premium till Elite så länge man flyttar mellan kort av samma typ. Så i dagsläget funkar det bara om man flyttar från ett premium kreditkort till ett elite kreditkort. Det har diskuterats flera gånger här på forumet och framgår nog om man läser villkoren noggrant (antar jag, men vet ej säkert)

Har du förlorat någonting på det hela eller kan du inte bara fortsätta använda ditt Premium betalkort?
 
Fast det är väl allmänt känt att Amex har kreditkort nuförtiden och inte betalkort?

Vad är det du vill reklamera förresten?

Jag bara förklarar den information som jag fått, som sagt det är de som lämnat informationen till mig.

Trots att de erbjuder mig att byta till elite när jag vill (samt får ta med spenden) som de själva sa förut var ett krav för att få två vouchers så får jag den inte i alla fall dvs de står inte sitt eget kast utan struntar i att ge mig en till voucher. Så de skuldbelägger kunden när de flertalet gånger informerat felaktigt, det är det som reklamationen avser.
 
HAHA vad roligt! Jag ringde in för 10 min sedan och tala med någon extremt otrevlig tjej vid namn Anneli och hon skratta och sa att jag får skylla mig själv för att jag inte valde Elit kortet från början....:mad:

Öh okej?

Om detta stämmer så bevisar detta deras stora miss, de bryr sig uppenbarligen bara om nya kunder...
 
Man kan flytta med spenden från Premium till Elite så länge man flyttar mellan kort av samma typ. Så i dagsläget funkar det bara om man flyttar från ett premium kreditkort till ett elite kreditkort. Det har diskuterats flera gånger här på forumet och framgår nog om man läser villkoren noggrant (antar jag, men vet ej säkert)

Har du förlorat någonting på det hela eller kan du inte bara fortsätta använda ditt Premium betalkort?

Precis men de har gett mig den informationen efter att nya kortet kom ut, det som är problemet...
 
Jag bara förklarar den information som jag fått, som sagt det är de som lämnat informationen till mig.

Trots att de erbjuder mig att byta till elite när jag vill (samt får ta med spenden) som de själva sa förut var ett krav för att få två vouchers så får jag den inte i alla fall dvs de står inte sitt eget kast utan struntar i att ge mig en till voucher. Så de skuldbelägger kunden när de flertalet gånger informerat felaktigt, det är det som reklamationen avser.
När fick du informationen om betalkort / kreditkort? Det vill säga när ringde du och frågade om det var möjligt?
 
Jag hade samma tjafs för 2 år sen när jag bytte till Elite från Premium (eller tvärtom, man optimerar ju)
"Inga problem, spenden följer med"
Vilket den inte gjorde så klart.
Fick ringa in flera gånger där de till slut gav med sig och flyttade spenden. Deras grundinställning var dock att spenden inte alls följde med.

Jag har ingen aning om jag har kredit eller betalkort så vet inte om det är samma situation som här.
 
Min polare hade problem med det där också...

amex ta med spendering.jpeg
 
Toppen