Senaste nytt

American Express Gold Card - Gratis första året?

Stefan62

Medlem
Om man som jag har ett Platinum kort och ett SAS Amex som extrakort, antar jag att alla förmåner i mitt Platinum per automatik gäller då jag handlar med extrakortet?


Svar "ja" - t ex försäkring gäller Platinum-varianten.

Observera dock att Platinum inte ger Eurobonus-poäng...utan Membership Rewards-poäng.

Tänker Du kanske på andra förmåner än mig?
 

Ninjamasse

Medlem
Attans osis! Fast nu var det väl ändå poäng och inte kronor de tänkte bjuda på? ;)
Så trots 100k bonuspoäng hade du nog allt fått handla för 150 SEK, om det hade gällt för rätt kort... :)

Hmm jo tänkte kanske att man kunde räkna baklänges också 1p=1kr ;) nåja jag var jätteglad i typ 20 sekunder i allafall, det är inte alla dagar man får vara det...:confused:
 

ALU

Medlem
Svar "ja" - t ex försäkring gäller Platinum-varianten.

Observera dock att Platinum inte ger Eurobonus-poäng...utan Membership Rewards-poäng.

Tänker Du kanske på andra förmåner än mig?

Nejdå, det är just försäkringen jag tänker på. Jag vill ju både få Eurobonus och bra försäkringstäckning...

Tack för snabbt svar!
 

CarlT

Medlem
Vet någon hur det fungerar med att skaffa Amex även om man inte har anställning utan är student? Jag har god ekonomi, inga anmärkningar och bra kredit på SAS EBMC som jag kunde få tack vare att min bank är utgivare.
 

Stefan62

Medlem
Vet någon hur det fungerar med att skaffa Amex även om man inte har anställning utan är student? Jag har god ekonomi, inga anmärkningar och bra kredit på SAS EBMC som jag kunde få tack vare att min bank är utgivare.

Ja, det är bara ringa Amex och diskutera lite så tar de kontakt med Din bank.

Hör av Dig med PM så får Du SAS Amex gratis första året + 6000 EB-poäng + 500 SEK kontant av mig.
 

henke12

Medlem
Då fick även jag ett brev med erbjudnade om AMEX guld 1 år gratis med 100k MR-poäng insatt vid första köpet.
Sitter idag med SAS amex där första året "går ut" nu i februari.

Finns det nån anledning att behålla SAS-amex och betala årsavgiften eller bör jag byta ut kortet mot det guldiga? :)
Finns det fler skillnader än att man får MR-poäng istället för EB-poäng? Försäkringsmässigt?

/henke12
 

agehall

Medlem
Försäkringsmässigt är AmEx Gold och SAS AmEx likvärdiga.

Det du ska fundera på är vad du vill ha dina poäng till. Om du vill kunna vara flexibel så är ju MR att föredra, men vill du i slutändan få ut EB-poäng är SAS AmEx det bästa.
 

Najk

Medlem
Då fick även jag ett brev med erbjudnade om AMEX guld 1 år gratis med 100k MR-poäng insatt vid första köpet.
Sitter idag med SAS amex där första året "går ut" nu i februari.

Finns det nån anledning att behålla SAS-amex och betala årsavgiften eller bör jag byta ut kortet mot det guldiga? :)
Finns det fler skillnader än att man får MR-poäng istället för EB-poäng? Försäkringsmässigt?

/henke12

Om du lockas av låg årsavgift är Amex Gold att föredra framför SAS Amex då det är enkelt att slippa årsavgiften om du har spendering på över 150k.
Om du lockas av att få bra värde på poängen är SAS AMEX att föredra då det genererar mer poäng och det ihop med 2.4-1 voucher ger i mina ögon ett värde som överstiger 1000kr/år

I övrigt är korten väldigt lika
 
Toppen