Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

Renato

Medlem
Jag trivs bra där för det passar mina resmönster. Flyger mest KLM och Air France. KLM till nordvästra Europa och Storbritannien för de flyger till varenda mjölkpall där, och AF söderut.

Sen blir det AeroMexico och Delta till USA och Mexiko.

De har även en del avtal med andra bolag i Sydamerika märkte jag när sambon flög som skrapade ihop en del poäng på Copa som ju tillhör Star Alliance egentligen. Lite oväntat.

Men det är inte Flying Blue till vilket pris som helst. Har både SAS och British Airways bokat i höst.

Då är jag med.
En bra plan du har. :)
 

KRYSS

Medlem
Har runt 170k finnair plus poäng så hade tänkt flytta alla amex mr dit också. Men har missat att det var 990000 mr max per kalenderår.
Blir i runda slängar 1300000 poäng kvar då. Vad är vettigast att flytta dem?
Vi flyger inte jätteofta längre med småbarn hemma.
Ett alternativ är att lösa fakturor för det men då växlingsvärdet rätt dåligt känns det som.
 
Har runt 170k finnair plus poäng så hade tänkt flytta alla amex mr dit också. Men har missat att det var 990000 mr max per kalenderår.
Blir i runda slängar 1300000 poäng kvar då. Vad är vettigast att flytta dem?
Vi flyger inte jätteofta längre med småbarn hemma.
Ett alternativ är att lösa fakturor för det men då växlingsvärdet rätt dåligt känns det som.
Hotell för weekends på hemmaplan?
SAS Eurobonus sedan Presentkort restaurang?
 

Renato

Medlem
Tack, jag ska kolla presentkorten det tänkte jag inte på. Annars är det ca 5200SEK tror jag om man ska betala av bitar av faktura.

Är du helt säker? Så här står det på min app?
 

Attachments

  • Screenshot_20220816-234440_Amex SE.jpg
    Screenshot_20220816-234440_Amex SE.jpg
    38,1 KB · Visningar: 120

Renato

Medlem
Jo men blir det inte så? 1 poäng = 0,0043 öre så ca 1300000 MR = ca 5200 SEK.

Du har helt rätt. Jag läste helt fel.
Jag måste sluta skriva inlägg på kvälls kvisten.
Jag kommer lägga det sista jag har på hilton och eurobonus men jag väntar 1 vecka till om det nu skulle komma ett erbjudande
 
Toppen