American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

Diskussion i 'Kreditkort' startad av airac, 14 Juni 2022.

1. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, skönt att det är "ibland", och vill fan inte ha en app enbart för att kolla denna siffra

2. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Såhär brände jag 22M MR med hjälp av Chatflights:

1.2M för SIN-ICN-HND för 2 pers i maj 23
    1.4M för HND-SIN för 2 pers i maj 23
    8M för 9 nätter på Ritz-Carlton Tokyo
    Resterande 11M till Qatar Airways för Aviosbonusen.

Får se vad jag gör med Centurion därefter. Hade litat åt att säga upp om det inte vore för att jag nyligen upptäckt F Lounge benefit på FRA/MUC. Kombinera med många (MÅNGA) resor ARN <-> ZRH och tentativ HON-push i år och nästa år kanske det ändå är värt att stanna och köra mellanlandningar för status miles.

Renato, Juancarlos, henke12 och 10 andra gillar detta.
  3. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Jo har varit sugen på M&M kortet. Får se vad det ger - dock vore det najs om Amex skulle kunna ge något med Lufthansa istället för SAS.

Direktorn och jerixon gillar detta.
  4. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett litet problem: Miles & More verkar inte finnas som transfer partner till Amex någonstans, så det handlar inte bara om begränsat utbud i Sverige.
    Åtminstone finns M&M inte för USA, UK, Tyskland, Benelux, Sverige eller det internationella euro-kortet.
    De här finns i Tyskland: Membership Rewards® Transferpartner

jerixon, NyfikenGrau och Dbodenfo gillar detta.
  5. Påpekande som är något (okej, väldigt) off-topic, men: i Tyskland är den vanligaste poängöverföringen MR -> Payback (flik på sidan som länkas, allmänt bonusprogram) -> M&M. Kvoten blir dock bara 2:1 om jag minns rätt så inte lika bra som till de andra programmen.

Sir Lemon, Dbodenfo och Tomas E gillar detta.
  6. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Finns i Belgiska Amex genom SN Brussels samt med Swiss. Sen har ju både Platinum och Centrumen Lufthansa lounger att besöka så det finns ett samarbete med Lufthansa och Amex på något sätt.

Sir Lemon gillar detta.
  7. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sir Lemon och Dbodenfo gillar detta.
  8. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sådärja, då var omplaneringen i poängsamlandet samt kortrokaden klar.

Amex Gold -> Amex Green
    M&M World MC (Resurs Bank) -> M&M Prime World MC (Resurs Bank)

Planerar att lägga 99% av min spend på M&M-kortet, till skillnad från tidigare då jag försökte lägga så mycket som möjligt på Amexet.

Direktorn, M.K, aruba1 och 3 andra gillar detta.
  9. H4ipM8adRg9nvkRu

H4ipM8adRg9nvkRu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför behåller du amexet/vilken spend tänker du använda den till?

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skadar väl inte att byta ner till ett grönt Amex utan årsavgift för att hålla kontot vid liv utan avsikt att spendera. Överväger ett liknande upplägg då jag lutar mot att säga upp eller byta ner mitt Platinum till ett grönt och lägga över min spend på antingen SAS MC Premium eller Miles&More Prime MasterCard

Jannes, jerixon och Håkan Hansson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!