American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

Diskussion i 'Kreditkort' startad av airac, 14 Juni 2022.

1. Hachans

Hachans Medlem

Är det någon vet ifall det går att få tillgång till Flying Blues Amex om man är boende i Sverige? Om man nu ändå ska se om korten kan man ju göra det ordentligt.

Mina funderingar är att säga upp Platinum och eventuellt mitt betalkorts-Elite och skaffa ett Flying Blue-Amex istället. Men vet inte om det är värt krånglet. Det enda jag kommer sakna är Centurionloungerna i Mexiko.

Jag kan inte hitta några begränsningar om att man måste bo i Nederländerna för att få teckna sig. Några erfarenheter?

Sir Lemon och jerixon gillar detta.
  2. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sir Lemon, igelkotten och GOTBound gillar detta.
  3. NotRyan

NotRyan Medlem

De blev hårdare för något år sedan på att man måste ha en Holländsk adress!

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att byta från ett svenskt Amex till ett utländskt Amex i hopp om att inte detta utländska Amex ska drabbas av samma "enhancements" är kanske lite väl hoppfult, Sverige är säkert en testballong inför att rulla ut motsvarande ändringar i andra länder.

5. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Finska Amex rullar ut försämringar per 1/9 också, tex.

6. Hachans

Hachans Medlem

Jag tänkte mest ansluta mig till motsvarande Elite för Flying Blue. Inte så mycket Platinum för det verkar som att de försämringarna kommer oavsett vilket land man är i.

Vad synd. Hade varit bra att kunna hoppa på det istället för de två alternativ som finns nu med värdelösa MR-poäng eller flygpoäng i ett flygbolag vi inte vet om det finns kvar till hösten.

7. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Något jag har diskuterat med Amex kundtjänst är att göra sina önskemål höra om flygprogram. Jag själv är mer intresserad av Miles & More och har berättat det för dem.

Sir Lemon, Direktorn och jerixon gillar detta.
  8. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Miles and More har ju redan ett utmärkt kort i Sverige som blir svårt att bräda oavsett.
    Jag kör båda =)

Direktorn, Dbodenfo och Sir Lemon gillar detta.
  9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sticketr emellan med en SAS Amexrelaterad fråga: Loggade in på Amex sida för att kolla min spend till 2-4-1 men där jag tidigare hittad eknappen för att kolla Eusrobonusomsättningen hittar jag inte längre knappen - och ingenstans annars heller. Någon som vet, har jag blivit blind, hur får jag fatt på denna info numera?

10. Tonton

Tonton Medlem

Ibland försvinner den. Absolut lättast att kolla sådan info i appen dock.

Mr Basic och Dawes gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!