Homer
Medlem
Testat en tur DFW-LHR
Minirecension
+MYCKET bra säte, liknande men inte helt identiskt med BA First.
+Bra service
+Bra mat, förrutom kaffet som var sämre än BA:s(!), lite negativt var att man tvungen att välja mellan
ostbricka och efterrätt men när serveringen var klar och jag blev tillfrågad om jag ville ha
något mer så fick jag efterrätt - glassbägare i Texas Size.
Hade därefter ingen som helst lust att äta/dricka något mer men annars såg snackbaren
mycket inbjudande ut.
Jag tog en sväng i 1:a klass kabinen och kan inte direkt påsta att skillnaden
mot J var annat än marginell.
Tack vare att Finnair nu är med i "Join Venture" så kan man (nästan) utan extra
kostnad flyga via HEL och då komma direkt till LHR Terminal 3 som AA använder.
I LHR T3 finns förrutom BA:s Business och 1:a klass lounger även Cathay:s
motsvarande, som kanske inte är bättre än BA:s men i alla fall annorlunda.
Där finns även en AA lounge.
Loungerna i DFW är inga höjdare, i BA:s lounge blir man inte insläppt om man
inte flyger med BA - motivering platsbrist och att det inte är någon OW lounge.
AA har (minst) 2 lounger där man som vanligt inte får mer än en eller två drinkar om man inte vill betala.
777-300 traffickerar LHR - DFW, JFK, LAX och efter nyår MIA
samt även DFW/JFK - Sao Paulo (GRU)
och är helt klart ett förstahandsval om man skall till USA.
Boeing 777-300ER Widebody Aircraft
Det finns f.ö. något symboliskt över AA:s pennor.
Minirecension
+MYCKET bra säte, liknande men inte helt identiskt med BA First.
+Bra service
+Bra mat, förrutom kaffet som var sämre än BA:s(!), lite negativt var att man tvungen att välja mellan
ostbricka och efterrätt men när serveringen var klar och jag blev tillfrågad om jag ville ha
något mer så fick jag efterrätt - glassbägare i Texas Size.
Hade därefter ingen som helst lust att äta/dricka något mer men annars såg snackbaren
mycket inbjudande ut.
Jag tog en sväng i 1:a klass kabinen och kan inte direkt påsta att skillnaden
mot J var annat än marginell.
Tack vare att Finnair nu är med i "Join Venture" så kan man (nästan) utan extra
kostnad flyga via HEL och då komma direkt till LHR Terminal 3 som AA använder.
I LHR T3 finns förrutom BA:s Business och 1:a klass lounger även Cathay:s
motsvarande, som kanske inte är bättre än BA:s men i alla fall annorlunda.
Där finns även en AA lounge.
Loungerna i DFW är inga höjdare, i BA:s lounge blir man inte insläppt om man
inte flyger med BA - motivering platsbrist och att det inte är någon OW lounge.
AA har (minst) 2 lounger där man som vanligt inte får mer än en eller två drinkar om man inte vill betala.
777-300 traffickerar LHR - DFW, JFK, LAX och efter nyår MIA
samt även DFW/JFK - Sao Paulo (GRU)
och är helt klart ett förstahandsval om man skall till USA.
Boeing 777-300ER Widebody Aircraft
Det finns f.ö. något symboliskt över AA:s pennor.