Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Elite Status Challenge

Dr. Miles

Expert
Jag har inte lyckats att gå till betalningssidan men man får följande routing när man söker Stockholm->Köpenhamn på AA.com. Alla flighter är med AA flightnummer.

Screenshot20130624_1.png

Routing är en ren flying à la Jacob style. :D

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

henrik l

Medlem
Ja, fyra veckor senare, sorry :) Missade att kolla den här tråden. Se till exempel en aktuell diskussion på Does min 4 segments requirement apply to codeshares? - FlyerTalk Forums

Tack ClaesJ. Jag kommer att "blunda och hoppas". Har just suttit och planerat för att försöka att få ihop en resa till HKG via USA för att kunna trycka in 4 AA-metall. Men den här infon underlättar ju livet betydligt;) Jag ska dra in 31 k qualifying points till, men minst 20 k rasslar in i höst och med lite kreativ routing och något milage run ska man nig kunna ordna det hela. Jag får återkomma med utfallet.
 
American Airlines challenge till Gold, Plat eller EXP

Hej,

Har gått med i AA har mitt Star A gold men tänkte man kunde göra denna challenge och få status hos One World med.

Ska iväg på följande tur nu i September i Ekonomi:

5/9 CPH-TYO
8/9 TYO-SEL (Helst HND-GMP)
11/9 SEL-CPH

Dagarna kanske kan ändras lite men det ser ut så här nu.
Någon som har något tips om bra routing? Behöver få det medd AA bokningsnummer ser det ut som.

Tack på förhand!

Christian
 

Dr. Miles

Expert
Det var endast American Airlines, British Airways, Japan Airlines och Qantas flygningar som räknas till Elite Challenge. Möjligen Finnair är också med nu när de har anslutit sig till oneworld JV över Atlanten, dock det är nog bäst att dubbelkolla med American Airlines kundtjänst.

http://www.businessclass.se/oneworl...vantage-elite-status-challenge.html#post86885

AAdvantage Customer Service skrev:
Learn more about point accrual and qualifying fares for each airline:
Be sure tfly on an eligible carrier. Points earned on qualifying flights on American Airlines, American Eagle, the AmericanConnection® carrier, British Airways, Iberia, Japan Airlines and Qantas (including eligible codeshare flights marketed by these carriers) count toward your Challenge.

Observera att det är Elite Qualifying Points (EQP) som räknas. Billiga bokningsklasser i Economy ger i vissa fall 50% till och med 0%.
Intjäningstabellen hos olika partnerflygbolag kan du hitta här.
American Airlines AAdvantage Airline Partners | aa.com
 

agehall

Medlem
AA brukar väl ha challenges i vanliga fall också, istället för att matcha. (Det senaste krävde ju inte ens att man hade status med någon)

Men som Dr. Miles säger, du kommer att få det tufft att flyga ihop det i ekonomi utan att flyga i USA där det är enklare att flyga AA.
 

henrik l

Medlem
Som fg talare sagt. Economy är jäkligt lurig beroende på vilken bokningsklass du har. Det absolut snabbaste sättet att klara av 10 000 Qualifying points är att flyga premium economy. Du kan inte trixa om dina biljetter så du kan utnyttja BA's rea nu? I BA WT+ når du nästan 10 000 EQM på ditvägen.
 
Toppen