American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 26 April 2011.

1. Det går, bara ni skaffar två konto per person. ;)

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett tips för att ytterligare späda på sina American Airlines-miles är köpa poäng från Starwood och sedan föra över dem till American Airlines. Dock finns det en begränsning på 20 000 mile/år, vilken i praktiken är 25 000 mile, eftersom du har 25% bonus. Köper du allt i ett svep blir 700$, men inför halvårsskiftena brukar det vara 20% rabatt. Men du kan även öppna flera konton:)

Last edited: 3 Februari 2012
  3. Det går bra att hitta First class award på London - Hong Kong rutt också. :cool:
    Det finns British Airways(British Airways), Qantas(QF) och Cathay Pacific(Cathay Pacific) att välja mellan.

Qantas award search_02.jpg

4. HannesW

HannesW Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant detta! Jag har alldeles för många poäng på Finnair Plus men award flights är löjligt dyra genom det programmet och väldigt snåriga villkor. Dessutom begränsat destinationsutbud för uppgraderingar.

Jag har planer på en resa till Sydafrika nästa vinter. Givetvis vore det trevligt med en prisvärd resa i C eller F. Några frågor till mer kunniga, tacksam för alla tips!

* Vilka OW-bolag flyger till Sydafrika? Är det bara British Airways, via LHR?
    * Har någon erfarenhet av award utbudet LHR>CPT? Är det rimligt att få tag på 2st F i åtminstone ena riktningen om man är ute i god tid?
    * Om jag förstår det rätt skulle kostnaden för T/R F vara 1130 USD * 2 + skatter och bränsletillägg. Dvs. köp av 40 000 miles + 15 000 miles, två gånger. Detta förutsätter att man tecknar multipla konton och fixar och donar lite. Vad skulle skatterna och bränsletilläggen landa på tror ni, cirka?

5. HannesW

HannesW Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare en fråga...används nya eller gamla F-kabinen på sydafrikarutten?

6. Det finns fyra oneworld flygbolag som flyger till/från Sydafrika.

• British Airways (London-Kapstaden, London-Johannesburg)
    • Iberia (Madrid-Johannesburg)
    • Cathay Pacific (Hong Kong-Johannesburg)
    • Qantas (Sydney-Johannesburg)

Tyvärr har jag ingen erfarenhet.

Din beräkning är korrekt. 100.000 American Airlines miles per person som behövs för bonusresa i First class mellan Europa och Sydafrika.

Skatter&bränsletillägg för Stockholm-London-Johannesburg/Kapstaden t/r blir ca 5.200 SEK om du flyger med British Airways.

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte titta på CPT, men har kollat lite andra destinationer. Hänger du på låset när dom släpper "awardplatser" så ska det nog inte vara några problem. De destinationer jag har tittat brukar kunna ha upp till 4 plaster om man är ute i god tid. Själv knep jag en first med Cathay mellan Milano och Hong Kong till sommaren med Aadwantage-poäng genom att "hänga på låset". Hemligheten är att lära vilka destinationer med vilka bolag som är lätta, respektive svåra att komma åt. Har lekt lite med sök motrer och sett att det är inga problem att komma åt platser i F med t ex Swiss till Shanghai och Hong Kong i juni och sedan tillbaka med Asiana i F från Seuol.

Så jag rekommenderar att du kör lite "torrsim" på sökmotorerna:)

1 person likes this.
  8. Får man samma poäng/miles/TP vid en F-awardresa som en vanlig bokning?

9. Man får inga miles/avios/points eller Tier points vid bonusresor. (Om flygbolaget inte registrerar fel.)

10. Homer

Homer Medlem

* Har någon erfarenhet av award utbudet LHR>CPT? Är det rimligt att få tag på 2st F i åtminstone ena riktningen om man är ute i god tid?

inga större problem om du är flexibel, utbudet varier och platser kommer och går.
    British Airways flyger även inrikes i Sydafrika, franchaise under namnet Comair, samt därifrån till Mauritius och Victoria Falls och Livingstone

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!