American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 26 April 2011.

1. Förresten, välkommen till BusinessClass.se, Jakob Rödström!

2. Tack! Fantastisk sida.

3. Ok, bra här är alltså,
    - undvika British Airways pga bränslekostnad vid award flights
    - köra två konton och boka en enkelresa / konto

Vi ska till asien i vinter och har fö. en kass Lufthansa bokning som jag nu funderar på att boka av för att köra en go resa med American Airlines baserad poängbas.

Vi är dock två pers och behöver åka hem runt 10e jan.

Frågor:
    Två PAX i jan hem från asien, problem att få loss award på den?
    Vilket bolag i one world rekommenderas för BKK, SIN eller KUL?

Tänker mig att man satsar på C men det är det görbart med F är såklart det goare. Men två PAX F asien 10 jan känns svårt.

4. Du behöber 52,500 AAdvantage miles per enkel per person för resa mellan Europa och Sydost Asien(Asia Zone 2).

Se tabellen nedan:

Du kan endast köpa 40,000 AAdvantage miles per konto per år. Så om du inte krånglar till(köp->tranfer till varandras konto), går det inte.

Om du tänker att undvika British Airways för bränsletillägg skäl, Cathay och Qantas har bra Business class produkt.
    Här kan du läsa Martins reportage om Cathay Pacifics Business class produkt.

Två First class award på en och samma flight är alltid svårt oavsett vilket flygbolag än är.

5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en fundering om hur lätt det är att boka en bonusresa med American Airlines-miles med t ex Cathay Pacific. Någon som har erfarenheter? Enligt diskussionerna på Flyertalk verkar det kärvt med tillgång, åtmistome ur ett USA-perspektiv.

6. Jag har flugit med Cathay Pacific i Business class några gånger med AAdvantage miles. Jag har inte upplevt att de har sämre tillgängligheten än andra oneworld flygbolag mellan Europa - Hong kong. Dock det är alltid lättare att hitta F award plat på Amsterdam - Hong Kong linjen än London - Hong Kong linjen, trots att Cathay har 4 flighter per dag mellan London - Honbg Kong.

Men vid vissa årstider kan tillgängligheten självklart variera, speciellt vid kinesiskt nyår.

7. Nu är en annan kampnaj i gång.
    Få upp till 20.000 bonus miles när du köper AAdvantage miles.

Buy Airline Miles | Gift And Share Frequent Flyer Miles | AA.com

FYI, om du köper 46.000 miles får du 14.000 miles extra = totalt 60.000 miles. Vilket räcker till t ex:
    • Europa - Oceanien enkelresa i Business class.
    • Europa - Indien T/R i Business class

Köp av 46.000 miles (+14.000 miles bonus) kostar ca 1.390 USD. Ca 9.500 SEK.

Last edited: 2 December 2011
  8. Homer

Homer Medlem

Det står två ** vid Hawaiian airlines uppe till vänster, men ingenstans i resten av texten hittar jag två ** :confused:

9. Nu har de förlängt kampnajen.
    Få upp till 15.000 bonus miles när du köper AAdvantage miles.

Buy Airline Miles | Gift And Share Frequent Flyer Miles | AA.com

10. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaså jaha, det var per enkelresa... Då blir det ju svårt att fixa tillräckligt med poäng för 2 personer. :-/

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!