Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

henrik l

Medlem
Då var AAs första rea på miles för detta året igång https://buy.points.com/PointsPartne...ge=EN&product=BUY&CAMPAIGNCODE=AAMktPgUS40909

Det går att köpa upp till 60 000 miles och får då 30 000 miles i bonus. Totalt skulle dessa 90 000 miles kosta $1808,75 vilket man kan ha en hel del kul för. Erbjudandet gäller fram tills 28 februari.

Jag hör ju till dom som försöker läsa ut betydelsen av företagens agerande:D Den här kampanjen och den som AA körde i december, är de generösaste som jag känner till de senaste 3-4 åren om vi ser till hur mycket extrabonus man får. Det man kan fundera på är om AA gradvis anpassar sig inför ett eventuellt samgåendet med US:confused: Ser vi till priset per mile, om man får 50% bonus så ligger AA mycket nära US vid deras 100%-kampanjer, pga att AA har ett lägre baspris per mile. Som jag ser det, ligger man nu i princip på samma nivå om man jämför US 100%-kampanjer och AA-kampanjer där man får 50%. SÅ här har det skett en harmonisering. Frågan är om, eller när AA kommer att släppa sitt 60k tak? Tidigare har man haft 40k som tak för köp och ökat till 60 k inköpta miles motslutet av året.

Så min konklusion när jag tittar i kaffesumpen är, om AA och US går ihop, kommer vi med jämna mellanrum att få kampanjer med 50% bonus och man behåller AA pris per mile. Man kommer så småningom att lyfta maxtaket hur mycket man får köpa, men vi kommer att få en bonusdifferentiering som baseras på hur mycket miles man köper. D v s, ska vi få 50% måste vi kanske köpa upp emot 20, 30, 40 k miles per tillfälle. Sen hoppas jag att man också behåller de perverst generösa share-kampanjerna:D
 

Homer

Medlem
Jag hör ju till dom som försöker läsa ut betydelsen av företagens agerande:D Den här kampanjen och den som AA körde i december, är de generösaste som jag känner till de senaste 3-4 åren om vi ser till hur mycket extrabonus man får. Det man kan fundera på är om AA gradvis anpassar sig inför ett eventuellt samgåendet med US:confused: Ser vi till priset per mile, om man får 50% bonus så ligger AA mycket nära US vid deras 100%-kampanjer, pga att AA har ett lägre baspris per mile. Som jag ser det, ligger man nu i princip på samma nivå om man jämför US 100%-kampanjer och AA-kampanjer där man får 50%. SÅ här har det skett en harmonisering. Frågan är om, eller när AA kommer att släppa sitt 60k tak? Tidigare har man haft 40k som tak för köp och ökat till 60 k inköpta miles motslutet av året.

Så min konklusion när jag tittar i kaffesumpen är, om AA och US går ihop, kommer vi med jämna mellanrum att få kampanjer med 50% bonus och man behåller AA pris per mile. Man kommer så småningom att lyfta maxtaket hur mycket man får köpa, men vi kommer att få en bonusdifferentiering som baseras på hur mycket miles man köper. D v s, ska vi få 50% måste vi kanske köpa upp emot 20, 30, 40 k miles per tillfälle. Sen hoppas jag att man också behåller de perverst generösa share-kampanjerna:D

En mindre optimistisk bedömare skulle kunna dra slutsatsen att erbjudandet är extra bra
därfär att efter eventuellt samgående med US kan reglerna ändras och det bli svårare att använda dem
och då vill ingen köpa ;)
 

henrik l

Medlem
En mindre optimistisk bedömare skulle kunna dra slutsatsen att erbjudandet är extra bra
därfär att efter eventuellt samgående med US kan reglerna ändras och det bli svårare att använda dem
och då vill ingen köpa ;)

Du har som vanligt helt klart en poäng där, att det blir ett mindre utbud i OW, samtidigt som det antagligen finns ett stort gäng som sitter på en massa USDM. Men det ska bli intressant att följa deras försäljning-av-miles-strategi, om dom nu går ihop och hur dom ser på möjligheten att låna pengar billigt:confused:
 

Dr. Miles

Expert
Inköpskostnaden av 60.000 AA miles (+ bonus miles 30.000 miles) är ca 1.809 USD = ca 11.500 SEK.

Med 90.000 AA miles kan man flyga mellan Asia 2 - Oceania tur och retur i First class.

Malaysia Airlines (MH) kör Boeing B747 med First class kabin på Kuala Lumpur-Sydney fram till 2013-FEB-28.
Fr o m 2013-FEB kör MH endast tvåkabinskonfiguration mellan Kuala Lumpur och MH destinationer i Oceaninen.

T ex
  • Beijing-Hong Kong: Dragonair First
  • Hong Kong-Kuala Lumpur: Cathay Pacific/Malaysia Airlines Business
  • Kuala Lumpur-Sydney: Malaysia Airlines First
  • Sydney-Nadi: Air Pacific Business

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

  • Nadi-Sydney: Air Pacific Business
  • Sydner-Singapore: Qantas/British Airways First
  • Singapore-Hong Kong: Cathay Pacific First
  • Hong Kong-Beijing: Dragonair First

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Till Beijing kan man flyga med Aeroflots året runt Business class bijett.
http://www.businessclass.se/deals/3...hai-t-r-aeroflot-12-650-sek-inkl-skatter.html
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Med 87.500 AA miles kan man också flyga mellan Europa (inkl. Sverige) och Sydafrika tur och retur, ena vägen i First class, ena vägen i Business class. Tyvärr bränsletillägg på British Airways flygningar är dealkiller. Summan av bränsletillägg och skatter ligger ca 5.650 SEK.
Screenshot20130215_5.jpg
 

LN-FHU

Medlem
Men 17150 SEK ToR Syd-Afrika, en vei i F og en vei i C er fremdeles en meeget god pris.... Ingen dealkiller i mine øyne :)
 

jumbooze

Medlem
Limited time offer: Earn up to 30%
Special: Also earn an additional 15% discount until noon (CT), on April 5, 2013
Need extra miles for summer travel? Buy the miles you need and reach a flight award even faster. Now through May 17, 2013, earn up to 30% bonus miles.

Bonus mile offer begins 12:00 am CT April 2, 2013 and ends 11:59 pm Central Time May 17, 2013. AAdvantage members must purchase between 20,000 and 29,000 AAdvantage miles in a single transaction from the buyAAmiles® program to be eligible to earn 5,000 bonus miles. Members must purchase between 30,000 and 39,000 AAdvantage miles in a single transaction to be eligible to earn 8,250 bonus miles. Members must purchase 40,000 or more miles in a single transaction to be eligible to earn 12,000 bonus miles.

https://buy.points.com/PointsPartne...ge=EN&product=BUY&CAMPAIGNCODE=AAMktPgUS40909
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Att köpa 58.000 AA miles (+12.000 miles bonus) kostar 1.492.43 USD (ca 9.700 SEK), om man köper fram till 5:e apr 2013.

70.000 AA miles räcker för Europa-Mellanöstern/Indiska subkontinent T/R ena vägen i First (40.000 miles) och andra vägen i Business (30.000 miles).

Man kan flyga i följande flygbolags First class på resa mellan Europa-Mellanöstern/Indiska subkontinent:
  • British Airways
  • Etihad Airways
  • Jet Airways
  • Qantas (mellan London-Dubai)
 
Toppen