Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Dr. Miles

Expert
Från Hong Kong till Shanghai är det svårt. Du får inte passera andra zon (t ex Japan i Asia 1).

Malaysia Airlines har First class mellan Hong Kong och Kuala Lumpur v.v. men jag antar att du vill flyga med Cathay Pacificn/Dragonair från Hong Kong.

Du kan flyga t ex Hong Kong-(CX)-Singapore-(CX)-Bangkok-(MH/RJ)-Kuala Lumpur-(MH)-Shanghai, men bara på sträckan Hong Kong-Singapore är i First class, resten är i Business class.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om du hade börjat din resa från t ex Bangkok, hade du kunnat klämma in Malaysia Airlines First class och Dragonair First class.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CX: Cathay Pacific
MH: Malaysia Airllines
RJ: Royal Jordanian
KA: Dragonair

Dragonair First class är dock inte speciellt bra stolmässigt.
 

jumbooze

Medlem
Från Hong Kong till Shanghai är det svårt. Du får inte passera andra zon (t ex Japan i Asia 1).
Tack för en väldigt kreativ route, är det att man inte får eller "får" man fast man får betala 40.000 istället?
Svarar mig själv med att det verkar som man inte får.

Tillåter de att man landar i KUL 20:00 och flyger 01:40 KUL-PVG? För isf. så finns det awards för alla benen :D
"Passenger has 24 hours to connect if travel includes points outside of North America."
Så det ska ju vara lugnt :D
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Tack för en väldigt kreativ route, är det att man inte får eller "får" man fast man får betala 40.000 istället?
Svarar mig själv med att det verkar som man inte får.

Passera kan du göra genom att betala högre zons miles men iden här gången är både avreseort och destination Asia 2, därför behöver du nog att betala Asia 2->Asia 1 enkel + Asia 1->Asia 2 enkel, om du flyger via Japan.
Det låter inte som en bra idé.
 

jumbooze

Medlem
Passera kan du göra genom att betala högre zons miles men iden här gången är både avreseort och destination Asia 2, därför behöver du nog att betala Asia 2->Asia 1 enkel + Asia 1->Asia 2 enkel, om du flyger via Japan.
Det låter inte som en bra idé.
哪还用说 :D Verkligen inte en bra ide utan en riktigt dyr idé :D
 

Yekermo

Medlem
Är det någon som vet hur tätt inpå avresa man kan boka en AAdvantage OW partner award? USDM t.ex. har ju 6 timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som vet hur tätt inpå avresa man kan boka en AAdvantage OW partner award? USDM t.ex. har ju 6 timmar.

Om det är online på AA.com kan du boka väldigt sent.
(BA777 avgår från Stockholm om 1 timme 10 minuter)

Screenshot20130403_1.jpg
 

Yekermo

Medlem
Ah, tack Dr Miles. Det är dock i Filippinerna och jag ska resa med antingen MH eller CX, så det är telefonbokning som gäller. Tyvärr är nätet på hotellet här så otroligt långsamt att det inte ens går att ringa med Skype :-(
 

Dr. Miles

Expert
Försökte boka denna online på AA.com men det verkar som man måste ringa, kan man få avgiften "voidad" om man inte kan boka online?

Nej, du måste betala bokningsavgift även om du inte kan boka din bonusresa online.

Ett tips.
Bokningsavgiften är dyrare i Sverige (300 SEK) än i USA (25 USD).
 

Dr. Miles

Expert
Ah, tack Dr Miles. Det är dock i Filippinerna och jag ska resa med antingen MH eller CX, så det är telefonbokning som gäller. Tyvärr är nätet på hotellet här så otroligt långsamt att det inte ens går att ringa med Skype :-(

Om det är avresa från Filippinerna tror jag att det måste vara biljetterad i Filippinerna, har läst jag någonstans.
I så fall kan det bli svårt då American Airlines har GSA (General Sales Agent) i Filippinerna men de troligen inte tar hand om AAdvantage bokning.

Kontakt info om GSA i Filippinerna kan du hitta här.

American Airlines skrev:
Airesources, Inc (GSA)
Lower Lobby, Century Park Hotel
P. Ocampo St., Malate, Metro Manila
Philippines
Phone: +(632) 524 8625
Fax: +(632) 400 5988

Please conduct ticketing transactions at this facility because airport ticketing is not available.
Monday - Friday
8:30 a.m. - 5:30 p.m.

Closed Saturday, Sunday and Public Holidays
 
Toppen