Senaste nytt

Amenity kits i premiumkabiner

Elsson

Medlem
LX F

Bally väska, innehåll La Prairie produkter, tandborste + tandkräm (har inte kvar innehållet)

P1020195.jpg

Pyjamas, Van Laack

P1020197.jpg
 
Nu har jag ingen bild på påsen man fick när man flög SAS Business Class ARN-EWR mellan 1994-1997 men det var en röd påse med SAS logotyp i guld. Innehöll skoputs, sovmask, strumpor, tandborste osv osv. Hade ett par sådana men tror jag slängde dessa tillslut.
 

agehall

Medlem
De jag har sett är små (kanske 7cm långa) och i plast. Det är inget fel på den som penna räknat, de skriver bra, men den är inte speciellt lyxig. Den känns mest plastig att hålla i.
 

Gnopps

Medlem
I mars 2007 hade jag äran att flyga med Airbus 380, första gången någonsin som den flögs med passagerare. Airbus gjorde i samarbete med Lufthansa test ("route proving") med att flyga passagerare till olika destinationer, tidigare hade det bara varit teknisk personal. Den första flygningen gjordes Frankfurt-New York JFK och tillbaka, detta var också första gången A380 landade i USA. Jag har två oanvända amenity kits från flygningarna, märke Lancel. Det är rätt stora väskor med kudde + filt, allt märkt med A380 + en massa mög. Tänkte sälja dessa till någon samlare i framtiden.

A380 Route Proving

IMG_20120402_155338.jpg

IMG_20120402_155554.jpg
 

Senator

Moderator
Den var lite för varm att sova i ombord men som "mjukis-kläder" att ha när man ligger hemma i soffan är den bra.
Har haft tröjan på mig på jobbet en gång:D

Den har varit väldigt skön i vinter på kalla nätter i Stockholm. Jag har ingen värme på i sovrummet, så då passar en sådan bra... Lite tyngre än BA, AF och LH men jag gillar designen och den passar bra på vintern i Sverige. Men som du säger, kanske lite för varm ombord.

Bally väskan är en favis. Så mycket att den gamla Bally necessären har blivit standard på alla flygningar.
 
Last edited:
Toppen