Senaste nytt

Amapola Flyg vägrar återbetala biljett

Sandpappa

Ny medlem
Hej,

Jag vet inte riktigt hur man ska få bolaget att återbetala biljetten för en inställd flygning till Hemavan? Till saken hör att jag innan det ställdes in frågade om ombokning och hur det fungerar men bekräftade aldrig att jag ville ha en Voucher som dom ändå skickade ut till mig. Dom visste förmodligen att flighten skulle bli inställd 2020-04-02 då dom ställde frågan ifall jag ville ha en voucher på morgonen. Någon som har tips på hur jag kan få tillbaka pengarna istället för Voucher som jag inte vill ha? Jag har läst på konsument Europa om att dom är skyldig att erbjuda mig återbetalning iom att flighten blev inställd innan jag han säga ja till en voucher som dom erbjöd.

Detta är kontakten vi haft per e-post

2020-03-20: Jag ställer en fråga om hur det fungerar i Corona tider och får svar dagen efter

2020-03-21: Jag undrar kring ombokning och tidsfristen kring det, får svar dagen efter

2020-04-01 17:24: Jag undrar hur det ser ut med bokningar och att vi överväger att ta annat färdmedel och erbjuder oss att släppa vår biljett mot återbetalning ifall det skulle behövas

2020-04-01 17:26: Jag får svar att jag kan få en voucher istället

2020-04-01 18:08: Frågar hur det fungerar med vouchern och får svar 18:11 att det gäller för en resa

2020-04-01 20:05: Jag frågar ifall man får behålla potten ifall man bokar en billigare resa

2020-04-02 07:09: Får svar att man bli inbokad i samma klass och att det framgår på vouchern

2020-04-02 07:51: Får en fråga ifall ni ska boka av mig och ifall ni ska skicka en voucher

2020-04-02 13:18: Får meddelande att resan är avbokad, får ett separat mail med en voucher

2020-04-02 15:10: Jag frågar er ifall ni avbokat mig och att det känns konstigt med en voucher då resan jag tänkt boka sen är så mycket billigare

2020-04-02 15:16: Får ett svar att saker och ting förändras hela tiden och att det är tråkigt att jag uppfattar det så och att vi har avtalat om en voucher innan flighten blev inställd.

2020-04-02 15:30: Skickar över all kommunikation vi haft och påpekar att jag inte har gjort någon överenskommelse.

2020-04-03: Skickar över information om mina rättigheter

Inget svar sen dess.

Hjälp! Någon som varit med om liknande och lyckats hantera det på något sätt och fått tillbaka pengarna?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Gå till ARN skulle jag säga, om de vägrar svara på en vecka så lär de kanske fortsätta med det.
 

Henrik_B

Medlem
Har du ringt ditt kreditkortföretag för att reklamera köpet, om du nu har betalat med kort?

Skicka in bokningen, all korrespondens samt flygbolagets avbokningsbekräftelse till kreditkortsföretaget så öppnar de ett ärende.
 

Sandpappa

Ny medlem
Tack för svar!

Blir att kör bredare nu tror jag och följa alla era råd, jag känner att det är osäkert och även om jag fått en voucher så kan bolaget gå i KK. Vill hellre ha pengarna tillbaka!

Blir att köra på ARN och kreditkortsföretaget också så får vi se vart det landar, tack för svar!
Lämna gärna fler tips! :)
 
Toppen