Senaste nytt

Alternativ till Thai Airways Köpenhamn-Phuket i Business class

Dr. Miles

Expert
Ok, och även det har jag inte stött på i något jag läst.
Reglerna är tyvärr väldigt undangömda numera. Jag försökte gräva upp en länk, men inte ens när man försöker registrera sig får man se forumreglerna. Jacob & Martin Björnström - finns inte reglerna att läsa längre? Då är det ju faktiskt riktigt svårt för folk att hålla sig till dem...

På varje sida i forumet (vBulettin) kan man se länken "Regler".
Screenshot20140801_1.png

Forumregler - BusinessClass.se

2. Struktur
.
.
Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.
 

Dr. Miles

Expert
Detta är egentligen samma symtom som man ofta upplever som datasupport.
Folk läser inte manualer (jag med) innan det inträffar något problem.

Det viktiga är att man inte gör om samma misstag. T ex Copy&Paste fel i Deals som jag gör om gång på gång. :eek:
 

Jacob

Medlem

Reglerna är tyvärr väldigt undangömda numera.
Scrolla upp till toppen på denna sida. Längst till höger i den orangea menyn står det Regler som man kan trycka på. Inte alls undangömt.

Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.
 

famhanssons

Medlem
Typisk agehall attityd. Tråkigt.

Vi är rätt många som har få inlägg och vanligtvis då behöver hjälp med något. Jag skulle gissa att det är en handfull medlemmar som ALLTID finns tillhands och hjälper till med saker o ting som de är mycket bättre på än vi övriga. agehall är en av dessa människor :). Av denna anledning tycker jag inte han är dryg utan endast tydlig. Om du retar dig på dessa hjälpsamma människor anser jag att du kanske borde vända dig till Ticket eller någon annan resebyrå...........................
 

Alf

Medlem
Det var mycket ordningsfrågor så här på morronen, men till saken. Finnair har också en direktflight från HEL-HKT ett par dagar i veckan. Finnair brukar ha bra priser i bussines, så kolla där.

Annars är ju Thai Premium ett alternativ som någon nämnde, samma stolar som i C, och det är det viktigaste.
 

Dr. Miles

Expert
Finnair har också en direktflight från HEL-HKT ett par dagar i veckan. Finnair brukar ha bra priser i bussines, så kolla där.
Finnairs rabatterad Business class (I klass) är slutsålda runt 21 dec 2014
Däremot om hemresan sker från Bangkok på 1 jan 2015, finns det 4 platser i Business class.

Annars är ju Thai Premium ett alternativ som någon nämnde, samma stolar som i C, och det är det viktigaste.
Just THAI Premium på utrsa runt på 21 dec 2014 ser mörkt ut. De är nästan utsålda.
Även rabatterad Business class (J klass) är få.
Däremot om hemresan sker från Bangkok på 1 jan 2015 (natten av 31 dec 2014), finns det gott om platser både i Premium Economy och i Business class.
 

agehall

Medlem
Scrolla upp till toppen på denna sida. Längst till höger i den orangea menyn står det Regler som man kan trycka på. Inte alls undangömt.

Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.

Nu är vi väl lite OT, men det var faktiskt sista stället jag skulle leta efter regel-länken på! Jag tittade i footern där jag nog tror det är vanligare att man hittar länkar till forumregler. Men hsh, tack för ni påpekat var länken finns nu så att jag kan lära mig det.
 
Toppen