Senaste nytt

Alternativ till tåget mellan Terminal 5A/B/C på London Heathrow

AABack2ARN

Medlem
Landade med BA vid terminal 5C i fredags. Riktigt trött på det där tåget som går mellan terminalerna så tänkte jag att det var ett bra tillfälle att utforska gången som går mellan A, B och C-terminalerna.

Fungerade mycket smidigt och tog absolut inte längre tid än tåget. Dock verkar det inte vara alla hissar som går till "Level -4". Och trots att det står "Staff Only" gäller inte det utan BA marknadsför faktiskt denna gång på sin hemsida (även om jag inte hittar det just nu)

På morgonen när alla plan kommer in från USA tror jag denna gång är en räddare.
 

agehall

Medlem
Finns en jättebra guide på FT också. Men hur är det nu, kan man använda den där gången för att ta sig mellan airside och landside?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag var ju anländande passagerare, dvs i behov av en säkerhetskontroll i händelse av transfer. Jag mötte några som kom springande från terminal 5A mot B och C. Jag antar att dessa kommer upp innan säkerhetskontrollen i 5B/C.

Så skall man gå från A till B/C måste man således veta om att planet skall gå från B eller C-gate INNAN man passerar säkerhetskontrollen i A. Men det får man väl reda på först när man har passerat densamma?
 

agehall

Medlem
Enl LHR Terminal 5 passageways - a pictorial guide for departing passengers - FlyerTalk Forums och dess kompanjon LHR Terminal 5 passageways - a pictorial guide for arriving passengers - FlyerTalk Forums så är gångarna för separerade, så man kan inte enkelt ta sig airside till landside.

Så skall man gå från A till B/C måste man således veta om att planet skall gå från B eller C-gate INNAN man passerar säkerhetskontrollen i A. Men det får man väl reda på först när man har passerat densamma?

Tror inte det. Man bör vara airside hela tiden nere i gången för avgående flighter.
 

AABack2ARN

Medlem
Aha. Det är två olika walkways. Det förklarar saken :)

Mig tog det 10 minuter att gå från C till UK Border Control.
 
Toppen