Senaste nytt

Allt du inte visste om flygplansmaten ombord

Canadien

Medlem
Upphovsrättsbrott blir inte mindre brottsligt för att fler håller på med det.
Nja, till slut når man ju en gräns där folkets acceptans för upphovsrätt är så låg att den avskaffas, och då blir det ju inte brottsligt längre. Men resan dit är såklart brottslig.
 

nilsson

Medlem
Helt sant, däremot så blir det ju lätt hyckleri / dubbelmoral.

De flesta har betydligt större flexibilitet när det gäller att ta ansvar för sina egna handlingar jämför med att ta ansvar för andras handlingar. Businessclass måste ta bort olicensierat material publicerat av andra skyndsamt efter påpekande för att undvika ansvar. För material som de själva publicerar så vet vi ju inte vilka avtal de ingått eller kalkylerade risker de tar, och mitt intresse i de frågorna är ganska lågt.

Jag har för övrigt aldrig sett någon med ansvar kräva att bilder ska tas bort, men om du säger att så är fallet har jag inga svårigheter att tro på det.
 
De flesta har betydligt större flexibilitet när det gäller att ta ansvar för sina egna handlingar jämför med att ta ansvar för andras handlingar. Businessclass måste ta bort olicensierat material publicerat av andra skyndsamt efter påpekande för att undvika ansvar. För material som de själva publicerar så vet vi ju inte vilka avtal de ingått eller kalkylerade risker de tar, och mitt intresse i de frågorna är ganska lågt.

Jag har för övrigt aldrig sett någon med ansvar kräva att bilder ska tas bort, men om du säger att så är fallet har jag inga svårigheter att tro på det.
Mitt intresse är också lågt. Däremot så gillar jag att peka ut var jag tycker mig se hyckleri (framförallt när jag inte har något bättre för mig).

Gällande den sista punkten så måste det vara någon med ansvar som kräver att bilder skall tas bort, för i de forumregler som @Agö länkar till så står det att vanliga medlemmar inte får påpeka något gällande vad som skall publiceras osv, det skall anmälas till "de med ansvar" ;).
 
Toppen