Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

The Sage

Medlem
Sticker emellan med en annan fråga: hur ordnar ni musiken på resan, bränner mp3 på skiva eller tar med aux-sladd? Vad är hyrbilarna utrustade med vanligtvis? (kommer hyra en cab i Miami.)
 

kexxcream

Medlem
Sticker emellan med en annan fråga: hur ordnar ni musiken på resan, bränner mp3 på skiva eller tar med aux-sladd? Vad är hyrbilarna utrustade med vanligtvis? (kommer hyra en cab i Miami.)

Hyrt bil i USA ett antal år nu och de flesta bilar har ett eller båda av följande alternativ: USB-ingång och/eller Bluetooth. Bara ta med exempelvis lightningkabeln till iPhone och koppla in den om Bluetooth inte finns. I Bluetooth fallet så synkar man telefonerna med bilen och raderar telefonen när man lämnar tillbaka bilen.

Lite OT: brukar ta med följande också för att enklare fästa/plocka upp mobilen.

Mobilhållare bil Köp magnetisk bilhållare | iDeal Of Sweden (finns säkert andra märken med liknande funktion).
 

Bergp

Medlem
Tänkte kolla hur ni ser på GPS under USA-resan. Vi kommer börja vår resa i Los Angeles och omnejd, sedan Palm Springs, vidare till Las Vegas. Därefter kommer vi hänga lite runt Orlando/Miami. Finns behovet att betala separat för GPS hos bilfirman? (runt 1000 kr totalt att lägga till på våra dagar). Jag kommer ha mitt T-Mobile-abonnemang med 10 GB 4G LTE aktiverat under resan så kommer kunna använda Google Maps etc men så som jag förstår kan det behövas GPS då det inte finns någon täckning? Hur ser ni på detta?:)

Har du en Android eller Windows Phone så Here maps. Du kan tanka ner kartorna och köra offline så 0 kr i datakostnad. Imho bra Gps program och prismässigt oslagbart. Tag bara med en laddkabel och en "ciggladdare".
 

agehall

Medlem
Undvik T-Mobile, rätt dålig täckning. AT&T är att rekommendera.
AT&T är bättre, men T-Mobile närmar sig med stormsteg. För två år sedan märkte jag enorm skillnad till AT&T's fördel, numera upplever jag att T-Mobile är i samma liga iaf och i vissa fall även bättre.

Men generellt sett är mobiltäckningen mycket sämre än vad vi är vana vid hemma.
 

kexxcream

Medlem
AT&T är bättre, men T-Mobile närmar sig med stormsteg. För två år sedan märkte jag enorm skillnad till AT&T's fördel, numera upplever jag att T-Mobile är i samma liga iaf och i vissa fall även bättre.

Men generellt sett är mobiltäckningen mycket sämre än vad vi är vana vid hemma.

Om vi börjar prata om att bila i delstater som exempelvis North Dakota, Montana, Wyoming och Utah så är T-Mobile icke-existerande och den enda operatören som funkar här är AT&T. I storstäderna har dock T-Mobile gjort en hel del satsningar och förbättrats. Hamnar du utanför städerna så kommer man snabbt känna ånger inför att inte ha investerat i AT&T.
 
Toppen