Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

agehall

Medlem
Lufthansa överväger att skapa en premium-economy i deras nya flyg på long-haul. Efterfrågan på en produkt mellan ekonomiklass och Business har ökat sedan lie-flat infördes, uppger tysk media.

Det där skrevs ju en pressrelease om för ett år sedan som vi hade uppe här. Jag hittar det inte nu, men jag är 100% säker på att det var uppe här för ett år sedan.
 

agehall

Medlem
Ah, jag visste väl att jag läst det någonstans trots att jag inte kunde hitta det. Hoppas de kommer igång med det snart. Hade de haft PE tidigare hade jag nog aldrig brytt mig om AF/KL.
 

Palazzi

Medlem
Vet inte om detta rykte redan skrivits på sidan: Grekisk media rapporterar att Qatar börjar flyga DOH-ATH-JFK nästa år! Då ingen dementi gått ut under de senaste dagarna finns det möjligen en viss sanningshalt bakom ryktet (hoppas jag).

Tyvärr går det ju inget direktflyg med OW från Sverige till ATH, men det hade verkligen öppnat upp nya möjligheter. ARN-ATH-JFK låter som en rimlig routing på en resa, och Qatars ekonomiprodukt är ju trevlig. Man slipper ju även DOH, som bara är OK när man får tillgång till premiumterminalen.

Inget codeshare med SAS heller....

Qatar Airways plans Athens-New York route - Business Traveller
 

Agö

Medlem
Brussels Airlines ekonomi ser allt sämre ut. Man kan ju inte vara särskilt förvånad med tanke på att det fram till Lufthansas köp har styrts av belgare (och de är odugliga på det mesta, inkluderat flygverksamhet).

Ny ryktas det om ett större åtgärdspaket från den belgiska staten som säkerligen får återverkningar i hela Belgien (kampen mellan CRL och BRU, kampen mellan lågprisbolagen m.m.).

Notera den här skrivningen:

The cash for Brussels Airlines is contained in a strategy plan that should also help Jetair and Thomas Cook see off competition from low cost carrier Ryanair.

flandersnews.be: Government considering aid package for Brussels Airlines
 
Toppen