Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

När det går att sälja som First class i andra marknader (t ex Storbritannien, Tyskland osv)? Det låter som en riktig dålig idé.
1) de ena utesluter inte de andra. Eller hur!
2) Hur många biljetter säljs egentligen där som ger klirr i kassan? De e ju vidöppen på awards för det mesta och inte många som betalar cash.
 

Dr. Miles

Expert
1) de ena utesluter inte de andra. Eller hur!
2) Hur många biljetter säljs egentligen där som ger klirr i kassan? De e ju vidöppen på awards för det mesta och inte många som betalar cash.
1, Så länge det handlar om THAIs Airbus A380, inte Emirates, ena kan utesluta den andra.
För att de inte har omfattande A380 plan i flottan.

2, Du säger att sätta in A380 till Stockholm under högsäsong.
Då kan man lika gärna använda A380 till London eller Frankfurt där THAI kan tjäna mer pengar än från Stockholm.
Om jag är ganska säker på att de kan sälja några First class platser per flight från London / Frankfurt under högsäsong också. Då tjänar de mer pengar än att sälja som Business class.
 
1, Så länge det handlar om THAIs Airbus A380, inte Emirates, ena kan utesluta den andra.
För att de inte har omfattande A380 plan i flottan.

2, Du säger att sätta in A380 till Stockholm under högsäsong.
Då kan man lika gärna använda A380 till London eller Frankfurt där THAI kan tjäna mer pengar än från Stockholm.
Om jag är ganska säker på att de kan sälja några First class platser per flight från London / Frankfurt under högsäsong också. Då tjänar de mer pengar än att sälja som Business class.
De har ju hyfsat me sånna kärror som kuskar runt även om emiraten har flera såklart.
Beror på hur många som säljs. De har ju 12 seats
 

Klimpy

Ny medlem
Toppen