Allmänna ryktestråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av Palazzi, 31 Augusti 2012.

1. mtlmr

mtlmr Medlem

Jag flyger lite W6. BEG är ju en supertrevlig stad tex. och för några få hundralappar tor med priosäte längst fram är det helt okej också, jmf med att betala mångdubbelt med Air Serbia.

Även Skopje och Sofia är trevliga och passar också strålande till att åka Fre-Sö (jag flyger från MMX) - för nästan inga pengar alls.

2. Norwegian kommer presentera direktlinjer till Las Vegas o Hawaii, från Arlanda. Under denna vecka sker presentationen..

3. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oh snap, det är tunga nyheter!
    Vegas direkt är nog väldigt många som kan tänka sig
    Drar de ARN-HNL utan stopp? Känns i längsta laget

4. Aurora

Aurora Guest

787-900.

5. Flygavståndet mellan Stockholm-Honolulu skiljer inte så mycket från mellan London-Singapore.
    Det finns många andra linjer som är betydligt längre. T ex Dubai-Los Angeles, Hong Kong-New York, Sydney-Dallas osv.

Last edited: 23 Mars 2015
    johhenrik och Stefan62 gillar detta.
  6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, ett överslag på gcmap.com bör flygtiden bli ca 13h till HNL samt styvt 10h för LAS.

En fundering då, tror ni att HNL kan bli så "hett"? Det är ändå dyrt jämfört med t.ex. Thailand och med en längre (samt förmodligen dyrare) flygning. LAS tror jag kan fungera, inte allt för lång flygning och ett populärt resmål.

7. Så vitt jag vet, det finns inget direktflyg mellan Europa och Hawaii. Det kan vara en försäljningsargument.
    De behöver inte flyga varje dag. Det räcker med två avgångar per vecka (helst tre för personalrotation).

8. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant, det skulle kanske fungera, rimligtvis har de forskat lite i ämnet... Direktflyg verkar vara ett stort argument, personligen har jag inget emot något byte, men det är jag och det rör sig faktiskt om oftast 2 byten till Hawaii, även om ett byte är möjligt från ARN.

Det som kan bli en positiv effekt av detta är att övriga bolag förmodligen tvingast matcha i pris, vilket är trevligt för oss på andra sidan staketet :D

9. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Goda nyheter! Vegas är ju klart intressant. Någon aning om när de kan tänkas starta?

10. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det känns lite konstigt att de börja med ARN-HNL, det hade känts mer logiskt om att de hade börjat från deras Londonbas...

Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!