Senaste nytt

Alitalia MilleMiglia

nota bene

Medlem
för första gången snart på en inrikesresa i USA med Delta. Är det någon som vet med sig exakt vad det är som gäller med bagageförmån? Som jag förstår det får jag 2x32kg utan extra kostnad, men frågan är vad gäller för resten av resesällskapet?

Jag ringde till Deltas kundtjänst och enligt dom gäller förmånen för alla tre, dvs att vi får ta med oss 6x32kg gratis. Jag försökte läsa på deras hemsida där det står följande om just resesällskapet: "Furthermore, the benefits listed below extend to up to 8 travel companions on the Medallion member's reservation for a total of 9 passengers.", och sen listar dom förmånerna för både Medallion OCH Skyteam Elite P
Åkte en sväng med Delta för 14 dagar sedan, och de kallade mig Medallion vid incheckning trots Alitalia-kort. Verkar som om de inte riktigt i alla avseenden förstått att det finns andra program i alliansen...

I vilket fall, för att vara helt på den säkra sidan skulle jag följa Homers råd att maila kundtjänst - då har du det skriftligt (även om det inte betyder att det är korrekt, men du har en fot att stå på!). Om det inte är en stor grej skulle jag bara visa hemsidans skrift och hoppas att de köper det...
 
Ska använda mitt matchade Freccia Alata för första gången snart på en inrikesresa i USA med Delta. Är det någon som vet med sig exakt vad det är som gäller med bagageförmån? Som jag förstår det får jag 2x32kg utan extra kostnad, men frågan är vad gäller för resten av resesällskapet?

Jag ringde till Deltas kundtjänst och enligt dom gäller förmånen för alla tre, dvs att vi får ta med oss 6x32kg gratis. Jag försökte läsa på deras hemsida där det står följande om just resesällskapet: "Furthermore, the benefits listed below extend to up to 8 travel companions on the Medallion member's reservation for a total of 9 passengers.", och sen listar dom förmånerna för både Medallion OCH Skyteam Elite Plus.

Jag fick betala för min enda väska trots Alata Plus eftersom kortet inte fanns inregistrerat vid resans start. Det räckte alltså inte att bara visa upp det vid incheckningen vid transfern i USA. Resan hade påbörjats med annat bolag.
 

henrik l

Medlem
Är det någon som har försökt att registrera sig senaste veckan? Har testat för både mig och frun, men man kommer bara tillbaka till den sista sidan i processen och får inga bekräftelsemail. Deras IT-avdelning verkar inte höra till de skarpaste.
 

pep

Medlem
Är det någon som har försökt att registrera sig senaste veckan? Har testat för både mig och frun, men man kommer bara tillbaka till den sista sidan i processen och får inga bekräftelsemail. Deras IT-avdelning verkar inte höra till de skarpaste.
Jeg har forsøgt 4 gange uden respons. I starten fik jeg dog en bekræftelesesmail, men det får jeg ikke mere...
 

Homer

Medlem
Jag fick det här svaret när jag försökte ge bort ett guldkort, dvs. att koden inte var giltig eller liknande fel.


Gentile xxx,

siamo spiacenti di comunicarle che al momento non è stato possibile attivare la Carta Freccia Alata perTE in quanto il codice MilleMiglia e/o il cognome, inseriti nel suo modulo Web di adesione, non risultano corretti.

La invitiamo a verificare i dati e a collegarsi alla pagina dedicata Club Esclusivi per ripetere la richiesta.

Cordiali saluti.

Il Programma MilleMiglia
 

Homer

Medlem
Jag fick det här svaret när jag försökte ge bort ett guldkort, dvs. att koden inte var giltig eller liknande fel.


Gentile xxx,

siamo spiacenti di comunicarle che al momento non è stato possibile attivare la Carta Freccia Alata perTE in quanto il codice MilleMiglia e/o il cognome, inseriti nel suo modulo Web di adesione, non risultano corretti.

La invitiamo a verificare i dati e a collegarsi alla pagina dedicata Club Esclusivi per ripetere la richiesta.

Cordiali saluti.

Il Programma MilleMiglia

Lägg in 2 nollor i början av numret så det blir totalt 10 siffror, var tipset från kundtjänst, och då fungerade det.
 
Toppen