Senaste nytt

Alitalia MilleMiglia

nota bene

Medlem
Fråga:

Är Elite Bonus också statusgrundande? (Eller som i de flesta program - extrapoäng utan statuspåverkan)

edit: Har läst lite, och verkar inte så även om engelskan är något bristfällig i grammatiken och lämnar viss öppning för annan tolkning.
 
Last edited:

olo

Medlem
Nån som har testat att ringa och införliva en uppgradering till business? Är ju en förmån tydligen.
För Freccia Alata gäller:
På medium haul, medan på longhaul är det uppgradering till Premium Economy som gälller - enligt brevet jag fick hem.

De skriver på Exclusive Clubs
With Business ForYou, you can request up to four free upgrades to Economy Premium or Business Class Medium Haul for yourself or for the person of your choice.
Business ForYou is valid for Alitalia tickets in Economy (booking classes Y, B, M and H) on medium- and long-haul international flights operated by Alitalia.

How to request an upgrade

Call the dedicated Member Service to check if there are seats available for the selected upgrade class. Travel class upgrades cannot be requested directly at the airport.
Utan att ha granskat hur bokningsklasserna ser ut hos AZ, så luktar Y,B,M,H dyra ekonomibiljetter...
 

agehall

Medlem
Eftersom Y,B,M,H är de 4 dyraste bokningsklasserna i ekonomi, så skulle jag inte tro att du får något svar på din fråga.

Jag kikade på lite priser till NYC bara på kul och det fanns ett par H-fares som var billigare än PE och business, men i princip kan man nog alltid köpa en biljett i rätt kabinklass billigare än att dra nytta av den där förmånen.

Den är avsedd för sådana som jag i mitt förra liv, dvs de som måste köpa ekonomibiljetter och gärna med mindre än 24h varsel.
 
Toppen