Senaste nytt

Alaska Airlines till Skyteam? (Rykte)

NyfikenGrau

Medlem
Går även rykten om att Etihad tar med sig AB till Skyteam. Om det stämmer känns det jäkligt "mysko"...

Som sagt, det är också det intrycket jag får av det som står i tidningarna här i alla fall, med undertonen att AB verkligen "tas med", dvs inte har så mycket att säga till om när de läcker som ett såll och farbror EY hela tiden får öppna plånboken. EY-bossen Hogan säger att AB måste sanera ordentligt och är ett "bolag i omvandling".
 

Dr. Miles

Expert
Ett alternativ är att Etihad Airways köper upp Air Berlin och byta namn till t ex Etihad Express Europe, sedan Etihad Airways går till Skyteam tillsammans med dotterbolag(bl a tidigare Air Berlin).
 

Palazzi

Medlem
Nu är det 1h10min kvar tills presskonferensen med Delta & Alaska börjar iaf.....

PS. Etihad är väl stor ägare även i Aer lingus? Undrar om de också hamnar i Skyteam isf, eller om de slutligen säljs till Ryan....
 

henrik l

Medlem
Nu är det 1h10min kvar tills presskonferensen med Delta & Alaska börjar iaf.....

PS. Etihad är väl stor ägare även i Aer lingus? Undrar om de också hamnar i Skyteam isf, eller om de slutligen säljs till Ryan....

Du har inte koll på OW-presskonferensen? Orkade bara leta 5 min,men hittade ingen tidpunkt:( Hmmm, midnatt i HK,så man får väl läsa om det imorgon.
 

Palazzi

Medlem
Nu kom beskedet från Delta....och.....zzzzzzzz: Nya turer från Seattle till Tokyo Haneda och Singapore Det enda som Alaska kom med var ökad matning till Seattle...

Ryktet var alltså falskt...
 
Toppen